به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید عیسی میرشفیعی افزود:در حالی که میانگین کشوری نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی 97درصد را نشان می دهد این رقم در مازندران تقریبا 100 درصد است .
وی با بیان اینکه استان مازندران در پوشش تحصیلی واقعی دوره ابتدایی رتبه نخست کشور را با 99 درصد در اختیار دارد، افزود: در حال حاضر 55 درصد دانش آموزان استان مازندران در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که چیزی در حدود 260 هزار نفر را تشکیل می دهد.
گفتنی است که این میزان دانش آموز در 2 هزار و 91 مدرسه ابتدایی از چهار هزار و 200 مدرسه استان دولتی و غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: با مشخص شدن این شاخص معلوم می شود چه تعداد از دانش آموزان 6 سال تمام که باید در پایه اول حاضر باشند در کلاس درس حضور دارند و چه تعدادی جذب نشده اند.
آموزش و پرورش می تواند با رصد این شاخص، از ترک تحصیل دانش آموزان و بازماندن از تحصیل آنان جلوگیری کند.
میرشفیعی درباره پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی با بیان اینکه مازندران در این زمینه استان برتر کشور است. گفت: در دوره چهار ساله اخیر با وجود تنگناها و چالش های درون و برون سازمانی توانستیم در این شاخص رشد خوبی داشته باشیم، ارتقا پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی استان از 53 درصد در سال 92 به 92 درصد در سال 96 افزایش یافت.
وی مأموریت اصلی معاونت آموزش ابتدایی را فراهم سازی زمینه ی شناسایی، بروز، ظهور و پرورش استعدادها وکسب شایستگی های پایه دانش آموزان برمبنای اصول و ارزش های دینی و ملی جهت دستیابی به مراتبی از حیات طیبه و فراهم سازی زمینه ی رشد و پیشرفت کشور عنوان کرد.
میرشفیعی گفت: در طی چهار سال اخیر توسعه عدالت آموزشی و برابر سازی فرصت ها، ارتقا کیفیت آموزش و فرآیندهای برنامه ها، ارتقا صلاحیت های حرفه ای کارکنان، تمرکز بر والدین و نقش آنان در تربیت و آموزش کیفی و همچنین یکپارچه سازی مدیریت دوره ی پیش دبستانی مورد تأکید قرار گرفت.
استان مازندران با جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری، دارای 530 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوم است که در بیش از چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.