محمد حسین امید روز شنبه در حاشیه نشست روسای دانشگاه های علمی کاربردی مازندران در دانشگاه علمی کاربردی نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر تنها چهار مرکز از 30 مرکز علمی کاربردی مازندران دارای مرکز رشد و نوآوری هستند که این تعداد نسبت به میانگین کشوری پائین تر است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به فراهم بودن شرایط و مجوزها برای ایجاد مراکز علمی و کاربردی، استان مازندران باید در جهت ایجاد مراکز نوآوری و رشد گام ها بردارد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به پرداخت وام 50 میلیون تومانی ارزان قیمت به مراکز رشد و نواوری گفت: مراکز رشد و نواوری با تاسیس شرکت های دانش بنیان و ارائه طرح های تولیدی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
امید با اشاره به ثبت نام 80 هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی کشور گفت: هم اکنون تعداد 400 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که این تعداد 10 درصد کل دانشجویان کشور را تشکیل می دهند.
به گفته وی، دانشجویان این دانشگاه در 800 رشته در 2 مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
امید تصریح کرد: امسال برای نخستین بار سطح بندی تمامی 600 مرکز انجام شد و مراکزی که در سطح یک قرار دارند از امتیازهای دریافت تسهیلات ویژه برخوردار می شوند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: تاکنون هیچ مرکزی از این دانشگاه موفق به قرار گرفتن در سطح یک نشده است.
وی با اشاره به سطح مراکز علمی و کاربردی مازندران خاطر نشان کرد: تنها 2 مرکز علمی کاربردی مازندران در سطح 2 قرار گرفتند و این درحالی است تعداد مراکز سطح 2 کشور 17 دانشگاه است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور از پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علمی کاربردی کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به دریافت مجوزها، برنامه ریزی برای جذب دانشجوی خارجی در استان های مرزی در حال انجام است.
وی افزود: در حال حاضر در حال بازاریابی برای پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه در استانهای همچون خوزستان، کرمانشاه وکردستان هستیم تا بتوانیم دانشجویان را از کشور عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه پذیرش کنیم و در این راستا حتی 2 مرکز ویژه با امکانات لازم برای آنها در نظر گرفته شده است.
در استان مازندران 35مرکز علمی و کاربردی وجود دارد.
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.