به گزارش ایرنا، گفتنی است که سال تحصیلی 97-98 نخستین سال اجرای کامل نظام آموزشی جدید با فرمول 6-3-3 است که هم در مقطع نظری و هم فنی و حرفه ای و کار و دانش ، به صورت سه ساله برگزار می شود.
در نظام جدید مقطع پیش دانشگاهی حذف و به جای آن پایه ابتدایی 6 ساله ، متوسطه اول 3 ساله و متوسطه دوم با استقرار پایه دوازدهم سه ساله خواهد شد و در سطح هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش هم پایه دوازدهم مستقر شده و به سه سال متوسطه تبدیل می شود.
استقرار نظام آموزش جدید و سه ساله شدن هنرستان ها، آموزش و پرورش استان مازندران را با کمبود نیرو مواجه کرد به طوری که مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اردیبهشت امسال از کمبود حدود یک هزار و 800 معلم در کلاس های درس مدارس استان برای استقرار نظام جدید آموزشی خبر داد.
اما هفته گذشته مسئولان آموزش و پرورش مازندران نسبت به تامین کامل نیروهای تدریس در مهر امسال به والدین و دانش اموزان اطمینان خاطر دادند.
**96 درصد از دانش آموزان مازندران در مدارس خود ثبت نام کردند
رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران گفت: بر اساس آمار سامانه سناد (سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان) 96 درصد از دانش آموزان استان در مدارس قبلی خود ثبت نام کردند.
نصیری گفت: تا به امروز 510 هزار نفر از دانش آموزان استان در مدارس و پیش دبستانی های مازندران ثبت نام کردند که 96 درصد از کل دانش آموزان مازندران را شامل می شود .
وی با بیان اینکه چهار درصد باقی مانده نیز ثبت نام خواهند شد افزود: پیش بینی می شود امسال 497 هزار دانش آموز از پایه اول ابتدایی تا پایان متوسطه دوم در استان مازندران ثبت نام و بر سر کلاس های درس سال تحصیلی جدید حاضر شوند.
رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تعداد باقی مانده ثبت نام نشده ها در حال پیمودن مراحل ثبت نام هستند ، اعلام کرد: ثبت نام در مدارس و سامانه سناد تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت و خانواده ها از این بابت نگران نباشند.
نصیری همچنین اضافه کرد: چنانچه برخی دانش آموزان متقاضی نتوانند تا پایان شهریور در مدارس ثبت نام کنند ، سامانه سناد و ثبت نام باز خواهد بود.
وی اعلام کرد که حدود 40 هزار نفر نیز امسال متقاضی ثبت نام در مهد کودک و پیش دبستانی بودند که همگی ثبت نام شدند.
پیش بینی می شود امسال 530 هزار دانش آموز در استان مازندران از مقطع پیش دبستانی تا ابتدایی در بیش از چهار هزار و 500 مدرسه تحصیل کنند.
استان مازندران سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که 16 درصد از کل جمعیت استان دانش آموز هستند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.