به گزارش خبرنگار ایرنا، اردوی جهادی مجموعه ای از فعالیت های خود جوش است که تابستان هر سال توسط دانشگاهیان، طلاب حوزه های علمیه، دانش آموزان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود و هر گروهی بنا بر ظرفیت ها و توانایی های موجود، انواع خدمات مورد نیاز این مناطق از جمله خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می دهند.
یکی از شاخه های اردوهای جهادی ارائه خدمات پزشکی و دندان پزشکی به مردم محروم مناطق مختلف کشور است و امسال در تنکابن قرعه برپایی این اردو به بخش محروم خرم آباد افتاد و استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدت سه روز با استقرار در روستای گلیچ پل به مردم این بخش خدمات ارائه می کنند.
بخش خرم آباد با 172 آبادی ، 93 شورای مصوب و 80 دهیاری مصوب دارای 45 هزار نفر جمعیت است . بیشتر آبادی های این بخش منطقه محروم به شمار می رود.
برپایی این اردوی سه روزه که تا ظهر فردا (شنبه) ادامه خواهد داشت با استقبال مردم منطقه مواجه شده است.
مسئول اردوهای جهادی شهرستان تنکابن در حاشیه این اردو به خبرنگار ایرنا گفت: رزمایش اقتدار عاشورائیان سپاهیان محمد رسول الله (ص) در قالب خدمات رسانی اردوهای جهادی از تاریخ نهم لغایت 29 شهریور در شهرستان تنکابن در حال اجراست که اردوی جهادی دندانپزشکی بخشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
یعقوب کرمی پور افزود: در این اردوی سه روزه 35 دندانپزشک به همراه 19 یونیت دندانپزشکی در منطقه محروم گلیج پل خدمات رایگان از قبیل کشیدن دندان ، پر کردن و جرم گیری را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه در 2 روز گذشته حدود 300 نفر از مردم منطقه از این خدمات رایگان بهره مند شده اند، پیش بینی کرد که این تعداد تا روز آخر به 450 نفر نیز برسد.
به گفته مسئول اردوهای جهادی شهرستان تنکابن، در اردوهای جهادی سال جاری دستکم 2 هزار و 900 نفر نیروی جهادی یکروزه ، 700 نفر اردوی جهادی هفت روزه و 200 نفر نیز در بحث دانش آموزی فعالیت می کنند.
وی یادآور شد : گروه های جهادی در بحث بسیج محلات ، جامعه زنان و دانش آموزی در سطح شهرستان تنکابن خدمات عمرانی ، بهداشتی و آموزشی ارائه می دهند.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.