مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت:اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران با همکاری دولت از خواسته های بازنشستگان است.

به گزارش ایلنا از ساری ، مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران در همایش تکریم خانواده و روز بازنشستگان که با حضور جمع کثیری از بازنشستگان استان برگزار شد ، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد نشاط و شادابی در بازنشستگان و نشانه ی توجه ویژه ی سازمان تامین اجتماعی به سلامت آنان دانست و گفت : بازنشستگان حق بزرگی بر گردن جامعه دارند و سلامت و نشاط آنان باید همواره مورد توجه قرار گیرد .

سید علی اصغر محمودی  ادامه داد :ارائه خدمات مناسب فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران از جمله وظایف سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان مشاع و بین النسلی است، اظهار داشت: این سازمان در تامین امنیت روانی و اجتماعی و تامین معیشت ذینفعان آن نقش مهمی دارد و تشکل ها کارگری و بازنشستگی همواره بر استقلال منابع این سازمان تاکید دارند.

سید علی اصغر محمودی با اشاره به اینکه 90درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند، گفت: اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران با همکاری دولت از خواسته های بازنشستگان است.

وی با اشاره به اینکه 120هزار خانوار بازنشسته  و 11 هزار بیکار تحت پوشش تامین اجتماعی استان مازندران قرار دارند گفت : این سازمان ماهانه 250 میلیارد تومان پرداختی دارد.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران از مطالبه معوقه 700 میلیارد تومانی تامین اجتماعی مازندران خبرداد و گفت:با پرداخت این بدهی بخشی از مشکلات سازمان حل و  قطعاً خدمات رسانی در این بخش بیشتر خواهد شد.

محمودی همچنین از بدهی درمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی خبر داد و افزود:پرداخت بدهی تامین اجتماعی منوط به تحقق مطالبات است.

وی در ادامه از دکتر نوربخش ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور ،بعنوان یک مدیر متخصص و متعهد  نام برد و گفت:قطعاً حمایت های دلسوزانه ایشان در جهت بهبود وضعیت این سازمان اثر گذار بوده است .

فرماندار چالوس:

بازنشستگان، بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور

در ادامه این مراسم، فرماندار چالوس اظهار داشت:این اجتماعات و همایش ها موجب یادآوری 30 سال خدمت صادقانه بازنشستگان به این مرز و بوم است .

زندی افزود: بازنشستگان نقش ویژه و مهمی در پیشرفت و توسعه کشور داشته  و تجارب گران بهایی را در سالیان طولانی فعالیت خود اندوخته اند و تجربه و تدبیر آنان می تواند به عنوان پشتوانه ، چراغ راه و تکیه گاه نسل جوان امروز و فردای کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارگران و بازنشستگان بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور هستند افزود:نباید از تجارب این قشر غافل شد چرا که استفاده از تجربیات بازنشستگان موجب بهره وری در کار می شود .

در پایان این مراسم آقای رجبعلی اصغری وسطی کلائی از قائمشهر ، ، آقای محمد رضا پور علمی از نوشهر و خانم ناهید ملک از ساری بعنوان بازنشسته نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفتند .

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.