مدیر کل حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: برنامه های دفاع مقدس با رویکرد عاشورایی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سردار عبدالله ملکی صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از تشکیل 14 کمیته و 22 ستاد شهرستانی برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: مراسم های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس به دلیل تقارن با ماه محرم، با رویکرد عاشورایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شنبه سی و یکم شهریور ماه با عنوان صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی گفت: رژه و نمایس توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت دفاعی کشور برنامه این روز است.

ملکی عنوان روز یکشنبه اولین روز مهرماه را علم و معرفت،نخبگان و روز سرباز بیان و تصریح کرد: روز بازگشایی مدارس ،دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی و توجه به تلاش در تولید علم و دانش پژوهی و روز تقدیر از سربازی عناوین محور تبلیغ در این روز به شمار می آید.

وی دفاع ملی ،جوانان و بصیرت افزایی را عنوان دوشنبه دومین روز از مهرماه اعلام کرد و افزود:  اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیر عامل  و توجه به نقش جوانان در بصیرت افزایی و حفظ غرور ملی و پویایی در حوزه فناوری و پیشبرد اهداف علمی،فرهنگی، اقتصادی کشور محور برنامه های این روز محسوب می شود.

ملکی عنوان روز سه شنبه چهارمین روز از هفته دفاع مقدس را انقلاب اسلامی،مردم سالاری دینی،بیداری اسلامی و استکبار ستیزی بیان کرد و گفت: تبیین نقش محوری مردم تحت ولایت مطلقه فقزه در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای عظیم انقلاب با نگاه خودباوری در بخش های مختلف علم، فرهنگ،سیاست و تعمیق آن در بیداری اسلامی را محور برنامه این روز است.

وی اقتصاد مقاومتی، تولید ملی،اصناف،حمایت و پشتیبانی مردمی را عنوان روز چهارشنبه چهارم مهرماه پنجمین روز از هفته دفاع مقدس نام برد و ادامه داد: توجه به اقتصاد مقاومتی و ترغیب در حمایت از کالای ایرانی به منظور شکوفایی اقتصاد کشور با الگو گیری از دوران دفاع مقدس در جهت مقابله با تهدیدها و تحریم های دشمن و تبیین نقش اصناف و پشتیبانی مردمی در دوران دفاع مقدس محور تبلیغات این روز به شمار می آید.

مدیر کل حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران درباره برنامه های پنجشنبه پنجم مهرماه گفت: تبیین عملیات ثامن الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان، تجلیل از رزمندگان، جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، بررسی اهمیت نقش خانواده‌ها در حفظ ارزش‌های اسلامی، صیانت از آرمان‌های انقلاب و پیروزی رزمندگان دفاع مقدس و همچنین تکریم زنان اسوه صبر و مقاومت سرفصل‌های مهم برنامه‌های این روز هستند.

ملکی ولایتمداری زنان و خانواده و سلامت را عنوان روز جمعه ششم مهرماه اعلام و حضور در نماز جمعه، حفظ و صیانت از خانواده را برنامه های این روز برشمرد.

وی عنوان روز شنبه هفتم مهرماه را فرماندهان ،عزت مداران و پیش کسوتان اعلام کرد و گفت: پاسداشت پیش کسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس محور برنامه های این روز به شمار می آید.

ملکی اعلام کرد: همایش دفاع مقدس با حضور بیش از 1300 نفر با سخنرانی یکی از فرماندهان دفاع مقدس روز نوزدهم شهریور ماه در اریکه آمل برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.