مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران از آغاز ساخت 90 واحد مسکونی برای اقشار محروم استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، سرهنگ غلامرضا شریعتی صبح امروز در نشست با خبرنگاران به رزمایش نهضت خدمت رسانی به محرومان اشاره کرد و  محور اساسی فعالیت بسیج سازندگی را محرومیت زدایی و خدمت بی منت به مردم استان دانست و اظهار داشت: نقش مردم و گروه های جهادی در تحقق محرومیت زدایی بی بدیل است.

وی به اقدامات بسیج سازندگی با محوریت محرومیت زدایی در دو حوزه خصوصی و عمومی اشاره کرد و گفت: تامین مسکن، تامین جهیزیه، تامین سبد غذایی و کالا از جمله خدماتی است که توسط بسیج سازندگی در راستای خدمت گذاری به مردم در حوزه خصوصی صورت می گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی مازندران بهداشت و درمان، کشاورزی، بهداشت، آب و غیره نیز کمکهایی از سوی بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی اقدامات این نهاد در حوزه عمومی برشمرد.

وی به فعالیت 750 گروه جهادی منسجم در استان اشاره کرد و افزود: منابع متعدد اعتباری برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شد ضمن اینکه ستاد مشخص به ریاست استاندار برای رفع محرومیت های استان تشکیل شد.

شریعتی ادامه داد:  از 9 تا 29 شهریورماه در قالب طرح نهضت خدمت رسانی با استعداد 450  گروه جهادی رزمایش محرومیت زدایی اجرا می شود.

وی از ساخت 90 واحد مسکونی برای نیازمندان در این ایام خبر داد و گفت: این تعداد مسکن در هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران رفع محرومیت در 10محله آسیب پذیر و کم برخوردار در شهرستان های نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، بابل، آمل، فریدونکنار و نور با اجرای پروژه های مختلف عمرانی را از جمله برنامه های بسیج سازندگی عنوان کرد.

شریعتی از ارائه خدمات 50 گروه پزشکی در جهت خدمات به مناطق محروم و حاشیه شهر خبر داد.

وی با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون با کمک خیران بیش از 25 میلیارد تومان در بخش محرومیت زدایی هزینه شده است افزود: این میزان امسال به 50 میلیارد تومان خواهد رسید.

شریعتی با بیان اینکه چهار پروژه مشترک آبرسانی و تامین 10 سری جهیزیه با همکاری ستاد فرمان حضرت امام راحل درقالب رزمایش نهضت محرومیت زدایی در استان مازندران انجام می شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه بین المللی با هدف ایجاد بازار صادراتی و معرفی برندهای استان  از 3 تا 6 مهرماه در ساری خبر داد.

شریعتی اعلام کرد: 53 واحد هشتاد متری قریب به 5 میلیارد تومان توسط گروه های جهادی مازندران برای زلزله زدگان کرمانشگاه احداث و تحویل داده شد.

وی گفت: ساخت 746 مسکن با هدف محرومیت زدایی از اهداف این نهاد است که از این تعداد 90 واحد اکنون در حال ساخت است که مقرر شد تا پیش از خرداد 98 به مددجویان و محرومین تحویل داده شود.

شریعتی به حضور نیروهای جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه دهستان سه‌هزار در شهرستان تنکابن، پشت‌کوه در شهرستان ساری و دهستان شهدا شهرستان بهشهر اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها کلف هستند در روستاهای این سه دهستان در چهار محور آموزش، اشتغال، سلامت و عمران در بازه زمانی سه تا پنج سال فعالیت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.