بشیر نوشت : استاندار مازندران در مصاحبه ای که 11 شهریور ماه در خبرگزاری ها، منعکس شده بود؛ در خصوص عدم تصویب منطقه ی آزاد امیر آباد، مطالب درد آلودی را بیان کرد: 'مخالفت نمایندگان به تصویب منطقه ی آزاد در مازندران، برای ما قابل پیش بینی بود و برای پیش برد اهداف توسعه ی استانی این مطالبات، بار دیگر از نقطه صفر از سوی دولت پیگیری می شود. در شرایط فعلی مازندران در تشکیل منطقه آزاد، با وجود داشتن ظرفیت های مناسب، نسبت به اکثر استان های کشور، به دلیل مخالفت برخی نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در نقطه صفر قرار گرفت.'
ایشان شاه کلید هایی را در این مصاحبه گشودند!؛ ' قابل پیش بینی بود! ' ' بار دیگر از نقطة صفر باید آغاز کنیم! ' ' مخالفت نمایندگان مجلس!! '... که برای اهــل دقت، پیام هـای دردمندانه ای به همراه دارد! پازل ها چه زود شنونده ی مصاحبه را به مقصد می رساند!؛ استانی که دارای ظرفیت عظیمی از نیروی انسانی کار آمد، توان مند و تحصیل کرده و البته حجم وسیعی از بیکاریها را در کشور دارا است؛ اکنون که دولت اهتمامی برای مناطق آزاد جدیــدی در چهار گوشه ی کشور داشت؛ بی بهره مانده است.
برخی از استان ها نه در یک نقطه، که دو تا منطقه ی آزاد دارند؛ اما مازندران با امیر آبادش، که ظرفیت جامعی را دارد، از این موهبت مغبون مانده است!
مجلس روز یکشنبه 86 منطقه اقتصادی و 8 منطقه آزاد تجاری را در سراسر کشور مصوب و با وجود بندر مهم امیرآباد ، سهمی برای مازندران در نظر نگرفت.
قصه ی پر غصه ی نمایندگان مازندران، داستان عجیبی است، که هر کدام برای اثبات کرامات و دست آوردها و توان مندی های خود، حوزه ی نمایندگی اش را جزیره ای می پندارند؛ که باید از حریم و منافع آن صیانت کنند!
اکنون این سئوال هم چنان باقی است که مردم چه گونه باید، نمایندگان خود را، استیضاح کنند؟، اینانی که حق دارند رئیس جمهور را استیضاح کنند!
این که این ها از کدام کره ی کهکشان راه شیری، بر مردم این دیار عرضه شده اند؛ که با بیان استدلال های محلی، از نگرش استانی عاجز هستند؟! و استان یک پارچه ی دیار علوی را به قهقراء برده اند!
ثمره ی نگرش جزیره ای این ها، چه مصیبت ها و خساراتی را بر دیار و اقتصاد و معیشت مردم وارد کرده است را ، کارشناسان و متخصصین باید نظر بدهند تا حجم این عمل آنان، مشخص شود.
مردم باید با حقیقت کار این دست از نمایندگان، آشنا شوند که به جای تفکـــر کلان نگری، جزیره ای و محلی می اندیشند و به جای اثر گذاری بر رشد و توسعه ی مازندران، بخش زیادی از فعالیت برخی از این نمایندگان، صرف عزل و نصب های مخالفین و دوستان و
ستادی های شان در مسؤولیت ها است!
منطقه ی امیر آباد، از سال 1386 این ظرفیت را داشت که، هم ردیف مناطق دیگر آزاد در کشور، به چنین جایگاهی دست یابد؛ اما اختلاف نظر نمایندگان، این پتانسیل عظیم را عقیم ساخته است و مردم و استعداد های تجاری و تولیدی مازندران، از رسیدن به مزایای بندر آزاد باز مانده است و دود ناشی از نگرش های منطقه ای این گونه نماینده ها، به چشم‌مردمی رفت که چشم انتطار تغییر و دگرگونی بوده و هستند، این بندر با مصوبه ی مجلس می توانست به تنهایی بخش زیادی از بار اقتصاد مقاومتی کشور را در مبادلات تجاری با همسایگان شمالی ایران، بر عهده بگیرد، استعدادی که کشور های آسیا میانه و روسیه در این وا نفسای تحریم های آمریکایی، دارا بودند که مع الأسف باید پرچم عزا بر بلندای بندر امیر آباد بر افراشت و مردم نسبت به کم لطفی خسارت بار نمایندگان شان، بایستی حساس و پرسش گر باشند.
چقدر این‌ مازندران، به‌ نمایندگانی بلند اندیش نیازمند است...
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.