به گزارش خبرنگار ایرنا، کمتر از 20 روز دیگر سال تحصیلی 97-98 همراه با استقرار نظام آموزشی 6-3-3 در آموزش و پرورش آغاز می شود، مقطع پیش دانشگاهی حذف و به جای آن پایه ابتدایی 6 ساله ، متوسطه اول 3 ساله و متوسطه دوم با استقرار پایه دوازدهم سه ساله خواهد شد.
همچنین در سطح هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش هم پایه دوازدهم مستقر شده و به سه سال متوسطه تبدیل می شود.
جابه جایی نیروها در مقطع ابتدایی و متوسطه اول در طی چند سال گذشته انجام شد، اما امسال به دلیل سه ساله شدن هنرستان ها، استان مازندران نیز مانند برخی دیگر از استان ها با مشکل کمبود نیروی تدریس روبرو بود.
مدیرکل اموزش و پرورش مازندران اردیبهشت امسال از کمبود حدود یک هزار و 800 هزار معلم در کلاس های درس مدارس استان برای استقرار نظام جدید آموزشی خبر داد.
وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار و 100 نفر تا پایان اسفند امسال بازنشسته می شوند، گفت : در حال حاضر با کمبودبیش از 700معلم در مقطع فنی و کاردانش روبرو هستیم که بیشتر کسری ما نیز در همین مقطع است.
با توجه به اعلام اینکه در مقطع متوسطه اول و دوم 500 نفر و در سطح ابتدایی 556 نفر معلم کسری داریم و اینکه بر اساس قوانین آموزش و پرورش برای هر معلم 24 ساعت تدریس در هر هفته تعریف شده است، یک حساب سرانگشتی نشان می دهد، کلاس های درس مازندران 42 هزار ساعت نیروی تدریس کسری دارند.
در حال حاضر 38 هزار و 856 نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش مازندران فعال هستند که از این میزان 24 هزار و 400 نفر معلم هستند.
اما مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مرداد ماه امسال به مردم اطمینان داد برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شده است که هیچ مدرسه ای و هیچ رشته ای در استان اول مهر کمبود معلم نداشته باشد.
حال نیز در گفت گویی با معاون آموزش و پرورش مازندران نیز این اطمینان خاطر به والدین و دانش آموزان شد که دانش آموزان در ابتدای مهر با هیچ کمبودی در هیچ مقطع تحصیلی مواجه نخواهند شد.
اسفندیار نظری در این باره به ایرنا گفت: با توجه به استقرار نظام جدید آموزشی و افزوده شدن پایه دوازدهم به هنرستان ها و رشته های نظری هیچ مشکلی برای تامین معلم وجود ندارد و والدین از این بابت دغدغه ای نداشته باشند.
معاون آموزش و پرورش مازندران به برطرف شدن کمبود نیروی تدریس که برای مدتی آموزش و پرورش را نگران کرده بود اشاره کرد و گفت: این کمبود از طریق استمرار نیروهای در حال بازنشستگی با رضایت آنها، خرید خدمت آموزشی، نیروهای حق التدریس و شاغلین تامین شده است.
وی استفاده از فارغ التحصیلان ورودی سال 93 دانشگاه فرهنگیان را به عنوان دیگر منبع تامین کمبود نیروی تدریس مدارس استان بر شمرد.
معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: انتقالی نیروهای مازاد از استانهای دیگر به مازندران و به کارگیری نیروهای استخدامی ماده 28 سازمان امور اداری از دیگر اقدامات برای جبران کمبود معلم در این استان بود.
**19 شهریور حکم تدریس تمامی معلمان استان ابلاغ می شود
نظری با بیان اینکه برای آماده سازی سال تحصیلی پیش رو در تاریخ 19 شهریور در تمامی مدارس استان مانور مهر برگزار می شود افزود: دراین مانور حکم رسمی تدریس معلم ها به آنها ابلاغ می شود.
وی اظهار کرد: در مانور مهر، تمامی کتب درسی توزیع و برنامه های هفتگی کلاس های درس دانش آموزان به انها تحویل می شود.
معاون آموزش و پرورش مازندران آشنایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی، پایه هفتم متوسطه اول و پایه دهم متوسطه دوم با فضای جدید آموزشی خود را از دیگر ویژگی های این مانور اعلام کرد.
استان مازندران با جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری، دارای 530 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوم است که در بیش از چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.