به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نجفی روز چهارشنبه در کنگره بین المللی علوم و تکنولوژی های نوین در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: در دنیای امروز که دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است همه کشورها می توانند برای رفع مشکلات خود از دانش جدید بهره گیرند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: انرژی صلح آمیز هسته ای یکی از تکنولوژی های نوین است که نباید در انحصار کشوری خاص باشد و همه ملت ها باید بتوانند از این ظرفیت برای رفع چالش های کشور خود بهره گیرند.
وی افزود: بدون تردید این حق هم برای ایران محفوظ است و دانشمندان هوشمند می توانند با استفاده از این انرژی صلح آمیز گره های زیادی را باز کنند.
این نماینده مجلس گفت: امروز ایران همانند برخی از کشورهای دیگر جهان با چالش های زیست محیطی ، بحران آب ، گرمایش زمین و بیکاری رو به رو است که همه ما باید با استفاده از نخبگان دانشگاهی از طریق تکنولوژی های جدید در رفع چالش های پیش رو گام برداریم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: با توجه به بحران آب در کشور در آینده ای نزدیک شاهد مهاجرت زیاد از مرکز ایران به سمت شمال خواهیم بود که دانشگاهیان باید به کمک مسئولان بیایند تا برای این امر هم چاره جویی و راهکارهای مناسب ارائه شود.
اولین کنگره بین المللی علوم و تکنولوژی های نوین امروز چهارشنبه با حضور اساتید دانشگاهها، پژوهشگران و محققان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
7328/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.