آیت الله علیرضا اعرافی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه غرب مازندران در حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 26 هزار طلبه غیر ایرانی در حوزه های علمیه کشور مشغول تحصیل می باشند که از این تعداد 20 هزار نفر در حوزه های علمیه قم و مابقی در دیگر حوزه های کشور مشغول تحصیل هستند.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: برای سال تحصیلی 97 -98 حدود 90 هزار مرد و حدود 60 هزار زن برای حوزه های نقاط مختلف کشور نام نویسی کرده اند که از این تعداد هشت هزار مرد و هشت هزار زن برای تحصیل در حوزه های علمیه پذیرفته شدند.
آیت الله اعرافی با اشاره به تحصیل یک هزار طلبه اهل سنت در حوزه های علمیه کشور گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر باید طلاب حوزه در زمینه های ارتقای علمی گام بردارند.
وی تصریح کرد: در راستای ارتقای بیش از پیش علمی حوزه های علمیه کشور علاوه بر توجه خاص به پژوهش باید از آداب و سنن آموزشی که موجب رشد حوزه می شود بهره لازم را برد.
مدیر حوزه های علمیه کشور یکی از محورهای مهم برای ارتقای کیفیت آموزشی در حوزه های علمیه شهرها و استان ها را تنفیذ اختیارات بیشتر در برگزاری امتحانات در پایه های سوم تا ششم و مراحل بالاتر و برپایی 15 درس خارج در برخی از استانها بر شمرد و بر ادامه این روند تا نزدیکی علمی حوزه های علمیه کشور با حوزه علمیه قم تاکید کرد.
آیت الله اعرافی از تهیه برنامه پنج ساله و ابلاغ آن تا 2 ماه آینده با حدود 200 رشته، گرایش و دوره به همراه آموزش های کاربردی و مهارتی که بخشی از آن الزامی و بخش اختیاری است در حوزه های علمیه کشور خبر داد.
وی همچنین خواستار کاهش تعطیلات حوزه ها و تهیه تقویم آموزشی با توجه به شرایط اقلیمی هر استان و منطقه از سوی مسئولان آنها شد.
در سال تحصیلی جدید حدود 150 هزار نفر در 600 مدرسه علمیه کشور تحصیل خود را آغاز می کنند.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.