به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله جوادی آملی در این پیام که روز دوشنبه به میزبانی مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل منتشر شد، افزود : انتظار است که مدیران حوزه ها و مدارس علمیه اهتمام جدی نسبت به کمتر کردن تعطیلات داشته باشند.
وی با بیان اینکه برای ورودی های جدید مدرسه های علمیه و نیز طلبه های جوان حرمت نگه داشته و سهولت برای پذیرش و ادامه تحصیل آنها فراهم شود، اضافه کرد: کارکرد و بازدهی حوزه های علمیه قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران کاملا مشهود است و امروزه این کارکرد ابعاد گسترده تری به خود گرفته است.
آیت الله جوادی آملی، با بیان این نکته که در گذشته انتظار از حوزه های علمیه بیان مسائل درحد زکات، خمس، حج و غیره بوده است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و حضور مراجع عظام و تقلید و استادان مجرب، کارکرد حوزه های عملیه متناسب با نیازهای روز ازجمله سیاست، قضایی، بین الملل و مسائل اجتماعی توسعه پیدا کرده است.
** حوزه های علیمه، عامل بقای اسلام
مفسر قرآن کریم همچنین در بخش دیگری با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی مهمترین جریانی که باعث زنده ماندن وپویایی جامعه اسلامی بوده، حوزه های علمیه هست، گفت: دراین میان نباید از 3 اصل مهم توجه و پیروی از مکتب اهل بیت(ع)، روایات مبتنی بر عدل قرآن بی توجهی کرد، چرا که سعادتمندی جامعه اسلامی در پیروی از این اصول مهم و برجسته دینی است.
آیت الله جوادی آملی ادامه داد، البته باید به قرآن الهی که حقایقی برای ما بیان می کند، با تذکیه و طهارت روح به مدارج بالای علوم حوزوی و دینی برسیم و اگر کسی در این مسیر عالم شد، نباید توقفی داشته باشد و باید به پرورش طهارت روح بپردازد.
در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در آمل برگزار شد، امام جمعه آمل به اهمیت و سابقه حوزوی این شهر اشاره کرد.
حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود: شهرستان آمل از دیرباز تاکنون در علم، فقه و فقاهت سرآمد بوده و نخستین مدارس علمیه در این شهرستان راه اندازی و پس از آن در دیگر مناطق کشور توسعه یافت.
وی، با اشاره به این که مدارس علمیه آمل تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی در کشور درخشش دارند، تصریح کرد: امروز آمل به عنوان مهد فعالیت های حوزوی استان، درخشش بسیاری در عرصه تعلیم و تعلم دارد.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.