مسعود فلاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود: بهترین مقامی که تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران تاکنون در سطح مسابقات جهانی کسب کرده، یک مقام هشتمی در میان 12 تیم بوده، اما کسب مقام چهارم در میان 16 تیم در این دوره ارزشمند است.
وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی بسکتبال باویلچر بزرگسالان جهان امسال با حضور 16 تیم و چهار تیم بیشتر از دوره گذشته در آلمان برگزار شد و بیشتر تیم ها با نفرات اصلی خودشان در این مسابقات حضور داشتند.
فلاح گفت: تیم ملی توانایی حتی کسب مقام سومی را داشت، اما حریفان ما هم با آمادگی بالا و کسب مقام به آلمان آمده بودند.
مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر افزود: این موفقیت در حالی کسب شد که تیم ملی حتی یک بازی تدارکاتی پیش از اعزام به مسابقات جهانی نداشت و با برگزاری چند اردو در داخل کشور به آلمان اعزام شده بود.
وی با بیان این که پیروزی برابر تیم های ملی کانادا قهرمان جهان و پارالمپیک و مراکش قهرمان آفریقا بسیار ارزشمند بود، گفت: حتی در مراحل بعدی مسابقات برابر تیم های انگلیس و چند تیم دیگر پیروز شدیم که پیروزهای ما برای تیم های مدعی جهان باعث تعجب و حیرت همگان شده بود.
مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر افزود: همه این موفقیت ها با همت و اراده قوی بازیکنان تیم ملی با وجود محدودیت های جسمی آنها به دست آمد و باید به این نسل طلایی بسکتبال کشور افتخار کرد.
تیم ملی بسکتبال باویلچر کشورمان در پایان رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان در هامبورگ آلمان در دیدار رده بندی این مسابقات برابر استرالیا به میدان رفت و با نتیجه 68 بر 57 رقابت را واگذار کرد و با قرار گرفتن در مکان چهارم، جواز حضور در بازی های پارالمپیک توکیو 2020 را کسب کرد.
تیم ملی ایران در این رقابت ها پنج برد پیاپی مقابل تیم‌های آلمان، مراکش، کانادا، کره جنوبی و ترکیه داشت و در دیدار نیمه نهایی با شکست برابر تیم ملی انگلیس از صعود بازماند.
در پایان این رقابت ها ایران، استرالیا، انگلستان و آمریکا چهار تیم برتر رقابت های قهرمانی جهان جواز مستقیم حضور در رقابت های پارالمپیک 2020 توکیو را کسب کردند.
مردم ورزش دوست آمل عصر دیروز چهارشنبه از حکیم منصوری بازیکن و مسعود فلاح مربی تیم ملی بسکتبال باویلچرایران که همراه این تیم برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی به مقام چهارمی جهان رسیدند، به گرمی استقبال کردند.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.