سیل جمعه شب گذشته نیز به روستای ' گزانه ' که در دامنه و مسیر دسترسی به قله دماوند واقع شده، خسارت جزیی زد که شامل تخریب چند سردهنه و نهر کشاورزی و یک پل در دست ساخت است.
رضا مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل روز چهارشنبه باعث تخریب تنها پارک شهری و دیوارهای حائل خیابانهای شهرک گزنک و فرو ریختن دیوار برخی خانه ها در این شهر شد.
وی ادامه داد، شدت سیل روز چهارشنبه شدیدتر از سیل روزهای گذشته در روستای ' گزانه ' بوده است.
بخشدار لاریجان آمل با بیان اینکه وقوع این سیل خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، گفت: با اقدام بموقع نیروهای امدادی، سیل به طور کامل مهار و از ایجاد خسارت های بیشتر به کشتزارها، روستاهای پایین دست و تاسیسات جلوگیری شد.
مقدم، نسبت به گرمای بی سابقه هوا در این موقع از سال در بخش کوهستانی لاریجان ابراز تعجب ونگرانی کرد و اضافه کرد که تداوم بیش از 10 روزه گرمای هوا دراین بخش تاکنون سابقه نداشته و این مسئله باعث ذوب شدن تدریجی یخ های باقی مانده از سرمای زمستان در ارتفاعات بالادست قله دماوند و جاری شدن سیل به روستاها و مناطق دیگری از بخش لاریجان شده است.
وی، در عین حال به مردم بومی این بخش و نیز گردشگران توصیه کرد، حد امکان از اقامت در کنار مسیرهای رودخانه ها و نهرهای زراعی خودداری کنند تا دچار حادثه نشوند.
بخش کوهستانی لاریجان حدود 80 روستا با بیش از 12 هزار نفر جمعیت ثابت دارد ولی در فصل تابستان آمار ساکنان آن به بیش از یکصد هزار نفر افزایش می یابد
لاریجان در مسیر آمل به تهران در حاشیه جاده اصلی هراز واقع است.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.