به گزارش ایرنا، حسین زینلی روز سه شنبه در نشست ستاد گیاهان دارویی لرستان در سالن جلسات جهاد کشاورزی افزود: مابقی این درآمد در صنایع غذایی و دارویی کشور است.
وی انجام کار تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی را ضروری دانست و اظهار داشت: فعال کردن ستاد گیاهان دارویی به همه استان ها ابلاغ شده و باید از این فرصت برای اجرا، تحقیق و تقویت بخش خصوصی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت های مختلفی در کشور وجود دارد، گفت: هر منطقه پایلوت تولید محصول خاصی است که با داشتن این ظرفیت ها از هیچ محصول خارجی حمایت نمی شود و 85 درصد بودجه های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقا و برند سازی محصولات ایرانی هزینه خواهد شد.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر کشت ارگانیک محصولات تصریح کرد: بازار گیاهان دارویی ایران دچار مشکل نیست و چنانچه تولید کننده ای محصول نفروخته دارد، به وزارتخانه معرفی کند.
زینلی افزود: سال گذشته تسهیلات گیاهان دارویی هفت هزار میلیارد ریال بود که با سود 6 درصد در سامانه کارا عرضه شد و امسال نیز با نرخ 10 درصد پرداخت می شود.
وی بیان کرد: تسهیلات سال گذشته در روستاها پرداخت شده اما امسال تسهیلات گیاهان دارویی در شهرها نیز اعطا و علاوه بر این 80 درصد قیمت مکانیزاسیون مورد نیاز در حوزه گیاهان دارویی به صورت وام 15 درصد تامین می شود.
وی ادامه داد: لرستان به عنوان پایلوت گیاهان دارویی انتخاب شده که قرار است امسال یکهزار هکتار و تا پایان برنامه ششم توسعه پنجهزار هکتار کشت این گیاهان در استان انجام شود.
لرستان 300 گونه گیاه دارویی شناخته شده و یکهزار و 68 هکتار با تولید هشت هزار و 271 تن زیر کشت این گیاهان دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.