محمدرضا صفی خانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی هفته گذشته 700 واحد صنفی و عرضه کننده اقلام اساسی در خرم آباد بازرسی شدند.
وی با اشاره به تشکیل 66 پرونده تخلفاتی برای این واحدها اظهار داشت: متخلفان با مجموع جریمه 12 میلیارد ریالی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی ادامه داد: در این راستا، 203 کیسه آرد و 375 قلم انواع لوازم خانگی احتکاری و یکهزار و 491 قوطی چای تاریخ گذشته نیز کشف شد.
صفی خانی گفت: مردادماه امسال بیش از پنج هزار مورد بازرسی از بازار انجام و منجر به تشکیل 400 پرونده شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 136 و 56 درصد افزایش یافته است.
وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را 48 میلیارد و 438 میلیون ریال برشمرد و گفت: این میزان نیز رشد یکهزار و 100 درصدی دارد.
وی ادامه داد: تیرماه امسال نیز پنج هزار و 913 فقره بازرسی با رشد 32 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال انجام و منجر به تشکیل 432 پرونده شد.
صفی خانی با بیان اینکه تعداد این پرونده ها نیز نسبت به تیرماه پارسال 37 درصد رشد داشته بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده 16 میلیارد و 220 میلیون ریال بود که افزایش 130 درصدی داشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.
صفی خانی افزود: افرادی که انبارهای احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آنها تقدیر خواهد شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.