محمدعلی کوزه گر شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درخصوص تحقق سهمیه سه درصدی معلولان تحت پوشش بهزیستی در استخدامی های ادارات و ارگان های دولتی، اظهار داشت: متاسفانه اغلب اوقات این سهمیه در استخدامی های نهادهای دولتی رعایت نمی شود اما در قانون جدیدی که اواخر سال 96 به عنوان قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس تصویب شد این الزام و تاکید بیشتر شده است.
وی با اشاره به تاکید بیشتر این قانون بر تحقق سهمیه سه درصدی معلولین در استخدامی ها، عنوان کرد: در این قانون اگر ثابت شود که سازمان ها این سهمیه سه درصدی را رعایت نکرده اند پیگیرد قانونی از سوی نهادهای نظارتی و سازمان های بازرسی را به دنبال دارد و الزام شدیدتری ایجاد شده که در قانون قبل پیش بینی نشده بود.
معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرا نشدن این سهمیه در استخدامی ها، خاطرنشان کرد: در این قانون اگر ثابت شود که سهمیه استخدامی معلولان رعایت نشده است حکم عزل مسئول مربوطه حتی می تواند صادر شود.
کوزه گر با اشاره به ساخت مسکن مددجویان به عنوان یکی از برنامه های مهم سازمان بهزیستی، تصریح کرد: در سطح کشور 1573 مسکن مددجویی تاکنون به بهره برداری رسیده که معمولا در ساخت آن ها توافق های پنج جانبه ای با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و مجمع خیرین کشور صورت می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه فعال ترین خیرین سطح کشور متعلق به استان لرستان هستند، خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال نیز سازمان بهزیستی کشور سال گذشته 56 هزار و 687 نفر شغل ایجاد کرد که سهمیه سه درصدی معلولان هم بخش کوچکی از این اشتغال و تسهیلات اشتغالی و حق بیمه کارفرمایان نیز بخشی از این تحقق اشتغال بوده است.
معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: از این تعداد بیش از 38 هزار شغل در جامعه شهری و 18 هزار شغل در روستاها و بیش از پنج هزار نفر نیز معتادین بهبود یافته بوده اند که یکهزارو832 نفر از این آمار در لرستان تحقق یافته است.
وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم 61 هزار و 238 واحد مسکن مددجویی تحویل مددجویان بهزیستی شده که در سال 96 تنها 11 هزار و 824 واحد تحویل مددجویان شده و 533 واحد متعلق به استان لرستان بوده است.
معاون مشارکت های بهزیستی کشور در آیین بهره برداری از یک واحد مسکن مددجویی در شهرستان سلسله به نمایندگی از 217 واحد در لرستان شرکت کرده بود.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.