به گزارش ایرنا عبدالرضا بازدار روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آب و خاک، دام و طیور، آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی در الویت طرح ها بوده که در یکسال گذشته عملیاتی و اکنون آماده بهره برداری است.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 450 نفر و در قالب 2 هزار و 700 خانوار روستایی فراهم می شود.
وی بیان کرد: ٧٨٠هزار هکتار زمین زراعی در لرستان وجود دارد که از این میزان حدود 185 هزار هکتار آبی بوده که معادل 23 درصد کل اراضی کشاورزی استان می‌باشد.
وی با اشاره به در دست احداث بودن سدهای خان آباد، حوضیان، مروک و ایوشان گفت: با تکمیل شبکه‌ آب این سدها 9 هزار هکتار به سطح اراضی استان اضافه می شود.
بازدار ادامه داد: 2 هزار و 500 هکتار اراضی استان با استفاده از آب سد ایشان آبی خواهند شد که هم‌اکنون شبکه توزیع 500 هکتار آن تکمیل‌ شده است و در انتظار تکمیل شبکه اصلی انتقال توسط شرکت آب منطقه‌ای است.
وی افزود: قانونی برای جلوگیری از کشت محصولات توسط کشاورز وجود ندارد که آموزش و فرهنگ‌سازی می تواند موثر باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: اگر حساسیتی روی استفاده از منابع آبی وجود داشته باشد می‌توان شاهد رعایت الگوی کشت بود چراکه برداشت بیش از حد آب منجر به انحراف از الگوی کشت می‌شود و جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای باید با همکاری و برنامه ریزی مناسب جلوی انحراف از الگوی کشت را بگیرند.
بازدار گفت: اکنون 500 تن مرغ منجمد، 40 تن گوشت قرمز منجمد، سه هزار و 700 تن برنج و پنج هزار تن شکر در انبارهای استان ذخیره شده است و مشکلی در تأمین این کالاها وجود ندارد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.