به گزارش خبرنگار ایرنا سعدی فرح بخش روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: در پذیرش مهرماه سال جاری 17مرکز در استان در 74 کد رشته کاردانی و 34 کد رشته کارشناسی پذیرش دانشجو خواهند داشت.
وی اظهار داشت: امسال همچنین در مقطع کارشناسی چهار رشته و در مقطع کاردانی چهار رشته جدید در این دانشگاه دایر شده است.
وی افزود: در سال جاری براساس مصوبه‌ای که دولت داشت 9 مرکز در استان منحل شد و نمی‌توانند پذیرش دانشجو داشته باشند و این در حالی است که تلاش می شود در شهرستان خرم‌آباد برخی مراکز را جایگزین کنیم و مراکز خصوصی فعالیت داشته باشند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد: ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌گونه‌ای است که هر ساله رشته‌ها را می توان بر اساس نیازهای جامعه تغییر داد و رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه را ایجاد کرد.
فرح بخش گفت: در راستای سطح بندی مراکز اقداماتی انجام شده است و نتایج آن اعلام خواهد شد و مراکز علمی کاربردی در سه سطح تقسیم شده و مراکزی که در سطح سه قرار بگیرند مراکزی هستند که از کیفیت لازم برخوردار نبوده و اگر کیفیت خود را ارتقا ندهند تعطیل خواهند شد.
فرخ بخش با بیان اینکه تاکنون چند مرکز به دلیل نداشتن کیفیت لازم منحل شده است بیان کرد: از مجموع یک هزار و 100 مرکز آموزشی در کشور 600 مرکز در حال حاضر در سطح کشور فعال می باشد و بیش از 500 مرکز منحل شده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: در حال حاضر 10 هزار دانشجو در 31 مرکز آموزش علمی کاربردی استان مشغول تحصیل هستند و ثبت‌نام دوره کاردانی آغاز شده و تا یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: کارگروه علمی در راستای جذب مدرس تشکیل شده است و طی مصاحبه علمی و بررسی سابقه علمی تاکنون 230 نفر از مدرسان برای نخستین بار گزینش و انتخاب شده اند.
فرح بخش بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 800 مدرس با این دانشگاه دانشگاه همکاری می‌کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به سیاست حذف مراکز دولتی و کیفیت بخشی در این دانشگاه از مجموع 31 مرکز در مهرماه امسال تنها17 مرکز پذیرش دانشجو خواهد داشت.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.