به گزارش ایرنا حسن بلوریان روز پنجشنبه درنشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل فرمانداری بروجرد افزود: در وضعیت حساس اقتصادی کشور باید مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشدید شود.
وی اظهارداشت: دشمنان با تحریم ها قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب را دارند که باید برای خنثی کردن این توطئه و همچنین جلب اعتماد عمومی تلاش مضاعفی صورت گیرد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بروجرد بیان کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی کسانی که اقدام به احتکار، گرانفروشی و کم فروشی کالاها می کنند باید شناسایی و معرفی شوند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد با اشاره به اینکه قاچاق کالا بر پیکره تولید ضربه زده و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی می شود، اضافه کرد: در یک ماه گذشته صاحبان 40 انبار در بروجرد با مراجعه به اداره صنعت، معدن و تجارت اجناس خود را برای توزیع در بازار معرفی کرده اند.
علی شاهرودی اظهار داشت: همچنین در این مدت 29 مورد پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که ارزش ریالی آن 77 میلیارد و 636 هزار ریال بوده است.
وی اضافه کرد: برای کنترل بازار و همچنین شناسایی انبارهای احتکاری گشت های مشترکی با نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام می شود.
رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: امسال 40 پرونده در خصوص احتکار و گرانفروشی در تعزیرات حکومتی بروجرد تشکیل شده که برای 39 پرونده رای صادر و یک پرونده نیز در دست بررسی است.
کیومرث حسن پور افزود: از ابتدای امسال هشت میلیارد ریال کالاهای قاچاق در بروجرد کشف شده است.
دادستان بروجرد با تاکید براینکه عرضه داروی قاچاق در عطاری ها جرم است، بیان کرد: جرایم اقتصادی از مهمترین موضوعات کشور است که شعبه ای در دادگاه انقلاب در شرایط خاص تشکیل و به صورت ویژه به این نوع جرائم رسیدگی می کند.
مهدی محمدی اظهار داشت: با دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضایه جرایم اقتصادی دردادگاه انقلاب به صورت ویژه بررسی می شوند.
وی اضافه کرد: برای جلب اعتماد مردم باید برخوردها با جرائم اقتصادی قاطع و جدی باشد و همه کسانی که اقدام به احتکار، گرانفروشی و کم فروشی می کنند در کمترین زمان پرونده آنان رسیدگی قضایی شود.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.