به گزارش ایرنا، شریف خسروی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات متقاضیان طرح های اشتغال روستایی با رئیس بانک کشاورزی در سالن جلسات بانک کشاورزی، اظهار داشت: منابع دولتی برای اجرای طرح های اشتغال زا و کاهش نرخ بیکاری محدود و ناچیز است و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی منابع مالی خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق بخش کشاورزی محسوب می شوند.
وی افزود: خوشبختانه روسای بانک های عامل این طرح در شهرستان در انجام وظایف خود کوتاهی نمی کنند اما گاهی اوقات حذف بعضی از قوانین دست و پاگیر به منظور سهولت در روند پرداخت تسهیلات در صلاحیت شهرستان نیست.
فرماندار سلسله عنوان کرد: باید تا آنجا که می توانیم موانع پیش پای سرمایه گذاران را برطرف کنیم تا شاهد ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و رونق تولید در بخش کشاورزی و صنعت شهرستان باشیم.
خسروی با اشاره به اینکه سهم شهرستان سلسله در طرح اشتغال روستائیان 85 میلیارد ریال است، عنوان کرد: گرچه ارائه وثیقه جزو الزامات پرداخت تسهیلات است اما نباید این امر از جانب بانک سخت گیرانه صورت گیرد چرا که شهرستان سلسله یک منطقه روستایی و عشایری است و لذا روسای بانک های عامل باید در این بخش نگاه مثبتی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اغلب طرح های ارائه شده در شهرستان مشکل وثیقه و تخصیص آب را دارند، افزود: باید ادارات مرتبط خصوصا امور آب شهرستان در خصوص برطرف کردن این مشکلات همراهی لازم را داشته باشند و مشکلات طرح هایی نیز که در صلاحیت شهرستان نیستند با تهیه لیست به استان معرفی شوند.
در این نشست رئیس بانک کشاورزی شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از نحوه پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی از پرداخت 220 میلیارد ریال تسهیلات به سه فقره طرح در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در قالب تبصره 18 سال گذشته 40 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات در شهرستان صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا در این نشست متقاضیان طرح های اشتغال روستایی مشکلات پیش روی طرح های خود را عنوان کردند و در ارتباط با برطرف شدن این مشکلات دستورات لازم از سوی فرماندار شهرستان صادر شد.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.