استاندار لرستان گفت: آمادگی حمایت از سرمایه گذار بومی بخش خصوصی را داریم تا در این رابطه اقدام کنند.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از لرستان، سیدموسی خادمی در حاشیه آیین شکرگزاری و قدردانی از کشاورزان نخودکار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌هایی انجام شده، شورای برنامه ریزی و توسعه استان را در سطح بخش‌ها تشکیل می‌دهیم و امروز توفیق داریم که همزمان با برگزاری جشنواره نخود در خدمت مردم و مسئولین بخش کاکاوند و شهرستان دلفان باشیم.

وی ادامه داد: در این جلسه به طور معمول مشکلات اصلی هر بخش را جمع‌آوری می‌کنیم تا بخشی از آنها را در کوتاه مدت حل کرده و به مردم اعلام کنیم و برای بخش دیگر مشکلات، به صورت بلندمدت برنامه ریزی کرده تا در آینده حل شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه امروز مشکلات این بخش در زمینه برق، گاز، آب و نیازهای دیگر منطقه مورد بررسی قرار گرفتند، تصریح کرد: تسهیلات و امکانات خوبی درنظر گرفته شده و بیش از ۲۰ مصوبه داشته‌ایم که ابلاغ خواهند شد و در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

 وی خاطرنشان کرد: شهرستان دلفان یکی از تولیدکنندگان برتر کشور در زمینه محصول نخود است که باید عملکرد آن را بهبود ببخشیم.

خادمی افزود: امروز از کسی تجلیل شد که عملکرد محصول آن ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار است که با توجه به میانگین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار فاصله خوبی است.

استاندار لرستان تاکید کرد: کیفیت نخود تولیدی را باید از طریق اصلاح ارقام، بالا ببریم. این موضوع در دستور کار قرار گرفته و بیش از ۱۰ رقم جدید در این منطقه معرفی شدند.

وی گام بعدی را بسته‌بندی و برندسازی عنوان کرد و گفت: به دنبال ایجاد کارخانه بزرگی در سطح استان هستیم که در حال حاضر یکی از مجموعه‌های سرمایه گذاری بانک ملی این کار را می‌خواهد انجام دهد.

خادمی افزود: آمادگی حمایت از سرمایه گذار بومی بخش خصوصی را داریم تا در این رابطه اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.