به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در بازدید از منطقه محروم بخش کاکاوند و در آیین شکرگذاری و قدردانی از کشاورزان نخودکار اظهار داشت: هدف ما از این سفر حل تمامی مشکلات نیست و به دلیل محدودیت های مالی و اعتباری که داریم به تمام مدیران تاکید کرده ایم قولی ندهید که نتوانید انجام دهید چون مردم آگاه و دقیق هستند.
خادمی در ادامه با اشاره به اینکه مردم از صداقت مدیران ناراحت نخواهند شد، افزود: هر آنچه را که قول می دهیم حتما پیگیری خواهد شد تا با تلاش مدیران انجام شود.
استاندار لرستان گفت: عمده کارکنان دولت انسانهای سالم و پاکی هستند اگرچه ممکن است در هر منطقه ای استثنا وجود داشته باشد که به هیچ وجه نباید این موضوع را به کل افراد تعمیم داد و قضاوت های تمامیتی کرد چرا که هدف همه ما از حضور در عرصه خدمت رسانی حل مشکلام مردم است.
خادمی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان دلفان پروژه های بزرگی در دست اجرا وجود دارد، افزود: چهار بانده کردن جاده خرم آباد به دلفان یکی از طرح های اصلی است که در کریدور تعریف شده اما به دنبال فعال کردن آن هستیم .
وی افزود: مصوباتی را که اعلام می‌کنیم حتماً اجرایی خواهند شد و فرماندار جزئیات آنها را هر 15 تا 20 روز یک بار باید پیگیری ‌کند.
استاندار لرستان با توجه به قول مساعد اداره کل راهداری در خصوص آسفالت مسیر اصلی کاکاوند اظهار داشت: تا پایان سال 8 کیلومتر راه اصلی کاکاوند زیرسازی و آسفالت خواهد شد و در مجموع تا پایان سال 45 کیلومتر از راه های این بخش نیز آسفالت خواهد شد.
وی اظهار داشت: ایجاد 300 متر روشنایی در گردنه گشور و تجهیز راهدارخانه و اصلاح علائم این مسیر و همچنین اصلاح پیچ‌های خطرناک 60 متر خروجی شهرستان جزو خواسته های مردم است که در دستور کار قرار گرفته است.
خادمی افزود: آب منطقه هفت چشمه را آب و فاضلاب شهری تا پایان هفته آینده تامین خواهد گرفت و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: بنیاد مسکن اقدامات خوبی در منطقه انجام داده و کارهای خود را به صورت مستمر پیگیری می‌کند این اداره آمادگی دارد تسهیلات لازم برای مسکن و بازسازی به صورت نامحدود ارائه دهد.
خادمی با بیان اینکه منطقه چشمه آب گرم می‌تواند به یکی از محورهای گردشگری این شهرستان تبدیل شود، گفت: راه دسترسی این منطقه از سمت کرمانشاه ممکن است، اما به لحاظ جغرافیایی این منطقه جزو استان لرستان بوده و باید دسترسی به آن را تسهیل کنیم.
وی با بیان اینکه امسال 10 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد این جاده در نظر گرفته شده است افزود: بزودی پیمانکار طرح انتخاب خواهد شد و عملیات اجرایی این جاده به سمت آب گرم را شروع خواهیم کرد.
استاندار لرستان تصریح کرد: برای این منطقه باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم زیرا به عنوان یکی از محورهای گردشگری می تواند در افزیش اقتصاد این منطقه تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی در خصوص پوشش دیجیتالی صدا و سیما در بخش کاکاوند خاطر نشان کرد: صداوسیما بزودی تجهیزات مورد نیاز برای دیجیتالی کردن این منطقه را تامین خواهد کرد و ساختمان مورد نیاز در اختیار آن قرار خواهد گرفت.
خادمی به تمهیدات اندیشیده شده در جهت کمک به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد ظرف سه ماه آینده 135 خانوار جدید را تحت پوشش قرار می دهد همچنین 45 واحد مسکونی نیز به بهره برداری خواهند رسید و تا پایان سال به 50 نفر جهیزیه کامل نیز اعطا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بحث توانمندسازی به هیچ وجه نباید افتخار کنیم که تعداد تحت پوششی های ما زیاد است، گفت: فعلا این مناطق مشکل دارند و کم کم باید به دنبال خارج کردن آنان از پوشش باشیم و این موضوع باید به عنوان سیاست اصلی ما ترغیب شود.
7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.