معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تا زمانی که ظرفیت قانونی جوابیه نویسی وجود دارد نباید از رسانه شکایت کرد.

به گزارش ایلنا از لرستان، حبیب الله خجسته‌پور در آیین گرامی‌داشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار در بروجرد اظهار کرد: آخرین سئوالی که شهید صارمی مخابره کرد این بود که اکنون چه وظیفه‌ای دارد، سئوالی که همه ما باید از خودمان بپرسیم؛ ما چه وظیفه‌ای داریم.

وی افزود: این شهید بزرگوار وظیفه خود را به خوبی انجام داد و نام خود را در تاریخ ثبت کرد. اکنون ما باید از شهدا بپرسیم که در قبال یکدیگر چه وظیفه‌ای داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: اولین شرط از وظایف خبرنگار رعایت صداقت و دومین وظیفه شجاعت است، با استفاده از صداقت و شجاعت بخشی از وظیفه خبرنگاری را که مطالبه‌گری از مسئولان است؛ انجام می‌شود.همچنین در راستای اعتلای فرهنگ مردم و جامعه می‌تواند جامعه را هدایت و سازماندهی کند.

خجسته‌پور تاکید کرد: مدیر باید در راستای جایگاهی که به او سپرده شده تمام تلاش خود را وقف خدمت به مردم کند و پاسخگوی مردم باشد و در مقابل مردم باید وحدت و برادری را سرلوحه خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: اختلاف و چنددستگی را باید کنار گذاشت و در راستای اعتلای کشوری که به درازای تاریخ سابقه و تمدن دارد تلاش کرد.

معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استانداری با بیان اینکه دقت در ارائه اخباری که به آن ایمان داریم می‌تواند راهگشا باشد، گفت: امروزه با توجه به توسعه انواع ابزار اطلاع رسانی، لازم است پا به پای این گسترش در راستای صحت اخبار و اطلاعات راستی‌آزمایی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به شیوه‌های برخورد در مقابل اتفاقاتی که اطراف ما رخ می‌دهد خطاب به مدیران و دستگاه‌های اجرایی گفت: برخورد ما باید منطبق بر قانون باشد تا زمانی که ظرفیت قانونی جوابیه‌ نویسی وجود دارد نباید از رسانه شکایت کرد.

خجسته‌پور با تاکید بر اینکه هیچ مدیری حق ندارد تا قبل ارسال جوابیه شکایتی از رسانه کند، گفت: اگر جوابیه ارسال شد و رسانه به روش انتشار خبرهای کذب خود ادامه داد طبیعتا شکایت از رسانه آخرین راهکار خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.