به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر جهانگیر گفت: متاسفانه علیرغم رشد جمعیت که یکی از دلایل رشد جمعیت کیفری است، زندان های کشور متناسب با این رشد توسعه متناسب نیافته است و معمولا توجه جدی از سوی دولت ها و مراجع قانونی برای تامین اعتبار مورد نیاز زندان ها صورت نمی گیرد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه اظهار داشت: طی سال های اخیر مقام معظم رهبری تاکید جدی برای کاهش جمعیت کیفری داشتند که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

استفاده از مجازات های جایگزین مورد تاکید به قضات
وی ادامه داد: استفاده از مجازات های جایگزین و بهره گیری از حداکثر ظرفیت تاسیسات قانونی برای استفاده کنند از مجازات حبس و کاهش آسیب های زندان از جمله اقداماتی است که قضات محترم باید در نظر داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی ادامه داد: فرهنگ سازی در جامعه و توسعه فرهنگ بخشش و توجیه عدم ضرورت استفاده از مجازات حبس برای بسیاری از جرائم نیز از جمله راه هایی است که باید در حوزه کاهش جمعیت کیفری انجام دهیم.

دکتر جهانگیر در ادامه اظهار داشت: مهم ترین برنامه سازمان زندان ها اجرای مناسب برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها با هدف بازگشت توانمند زندانیان به زندگی شرافتمندانه است که پیش شرط آنان وجود زیرساخت های مناسب از جمله فضای فیزیکی استاندارد است.

انتقال زندانهای فرسوده به خارج شهرها
رئیس سازمان زندان ها تصریح کرد: ساخت زندان های جدید با دو هدف عمده صورت میگیرد اول انتقال زندان های فرسوده به خارج شهرها و جمع آوری آنها و دوم ایجاد فضاهای استاندارد و متناسب با حقوق شهروندی زندانیان.

دکتر جهانگیر در بخش دوم سخنان خود ضمن ارائه آماری از وضعیت قضایی زندانیان استن گفت: آمارهای این استان در مقایسه با میانگین کشوری نشان دهنده تلاش خوب سیستم قضایی استان برای رسیدگی به امور زندانیان است.

در ابتدای این نشست بدری رئیس کل دادگستری استان و تعدادی از روسای کل دادگستری های شهرستان های لرستان ضمن ایراد سخنانی به تشریح وضعیت قضایی حوزه های قضایی خود پرداختند.

در پایان دکتر جهانگیر با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ گفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 984976
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.