به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار در سالن اجتماعات دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد افزود: دغدغه خبرنگاران بسیار زیاد است و مدیران باید جوابگوی خبرنگاران باشند.
وی اظهار داشت: مدیران به جای ابزار شکایت از خبرنگاران جوابیه صادر کنند و رسانه مربوطه نیز باید جوابیه را منتشر کند.
وی تصریح کرد: باید تعامل و اعتماد دوجانبه ای میان مدیران و اهالی رسانه ایجاد شود.
وی گفت: خبرنگاران باید با روش های صحیح از مسئولان مطالبه گری کنند و مدیران نیز بدانند در قبال خون شهدا مسئولیت دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: ایران اسلامی سابقه ای به درازای تاریخ دارد که باید با وحدت و اتحاد در راستای اعتلای این مرز و بوم تلاش کرد.
خجسته پور با تاکید بر افزایش صبر و تحمل مسئولان اظهار داشت: خبرنگاران نیز باید با ارائه اخبار صحیح جامعه را به سوی پیشرفت هدایت کنند و راستی آزمایی در فضای مجازی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: خبرنگاران صادق و شجاع، طلایه دار اطلاع رسانی هستند و همه باید مراقب باشند در ترویج و انتشار اخبار نادرست و دروغ سهیم نشوند.
وی اولین وظیفه خبرنگاری را صداقت و شجاعت دانست و ادامه داد: باید همانند شهید صارمی در هر شرایطی از خود بپرسیم اکنون چه وظیفه ای دارم، که این شهید بزرگوار وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داد و شجاعت و مردانگی خود را اثبات کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود: اکنون ما باید از شهدا بپرسیم که چه وظیفه ای داریم چراکه امروز ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم و باید با پشتکار، عشق و علاقه به جامعه خدمت کنیم.
امام جمعه بروجرد نیز گفت: خبرنگاران امانتداران خوبی برای مردم هستند که باید در تهیه اخبار به منابع موثق دسترسی داشته باشند و اخبار درست را منتشر کنند.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: خبرنگاران باید مسائل و مشکلات جامعه را منعکس کنند و راهکار مناسب حل مشکلات را از کارشناسان دریافت نمایند.
وی تاکید کرد: مردم نیز باید به اخبار خبرنگاران داخلی اعتنا کنند چراکه دشمنان قابل اعتماد نیستند.
وی همچنین ادامه داد: با توجه به سختی کار فعالان خبری، مسئولان باید مشکلات جامعه خبرنگاران را حل کرده و مردم نیز برای این قشر احترام قائل شوند.
فرماندار بروجرد نیز گفت: انتشار اخبار کذب می تواند جامعه را ناامن کند بنابراین خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند.
رضا آریایی افزود: مدیران وظیفه دارند در هر شرایطی نسبت به اطلاع رسانی صحیح توجه داشته باشند چراکه امروز بخش بزرگی از فضای مجازی به اخبار کذب و غیر واقعی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: برخی فعالان فضای مجازی ناخواسته اخبار دروغ دشمن را منتشر می کنند و نمی دانند اتاق های فکری برای ناامن کردن کشور در این جریان ها فعال است.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.