به گزارش خبرنگار ایرنا عباس پزشکی روز چهارشنبه در نشست نظام ارجاع در دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: 2 نوع مدیریت نظام ارجاعی و تعاون همگانی در نظام سلامت دنیا وجود دارد.
وی افزود: در مدیریت تعاون همگانی، بیمار به تمام پزشکان و مراکز درمانی دسترسی دارد اما شرایط موجود در ایران، این روال را ندارد و بنابراین باید نظام ارجاعی ایجاد شود.
پزشکی اظهار داشت: این نظام در سه سطح تعریف شده روند درمانی بیماران پیگیری می کند.
وی ادامه داد: در این نظام پزشکان عمومی در سطح اول قرار دارند و در صورت نیاز بیماران به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع داده می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: متاسفانه در سیستم کنونی بیماران در مرحله نخست درمان به متخصصان مراجعه می کنند در حالیکه ممکن است مشکل بیمار توسط پزشک عمومی برطرف شود.
پزشکی با اشاره به کمبود پزشکان عمومی افزود: با اجرایی شدن نظام ارجاع در صورت مراجعه افراد به پزشکان متخصص متعدد و درخواست ویزیت های مکرر، بیمار موظف به پرداخت آزاد تمام هزینه های درمان است.
وی گفت: با مراجعه بیماران در نظام ارجاع، پرونده درمانی الکترونیکی تشکیل و سوابق بیماری و درمان فرد لحاظ می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ارتقا سطح کیفی سلامت جامعه، کنترل هزینه های درمانی با توجه به محدودیت های موجود، جلوگیری از مراجعات بیماران به مراکز درمانی مختلف و درمان های تکراری و مدیریت دسترسی مردم به منابع محدود درمانی از اهداف تشکیل نظام ارجاع سلامت است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.