به گزارش ایرنا، پیمان بهرامی روز سه شنبه در همایش هم اندیشی نحوه تامین ایمنی جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی مایع و گاز طبیعی فشرده (CNG) که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: سه جایگاه عرضه گاز بافی مانده نیز عملیات استانداردسازی آنها در حال انجام است و تا پایان امسال انجام خواهد شد.
وی گفت: بنا بر دستورالعمل هیات وزیران در مرداد ماه سال 96، وزات تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز در تامین ایمنی و امنیت جایگاه های عرضه فرآوده های مایع و گاز طبیعی فشرده مشارکت داده شد تا بتوان موضوعات مرتبط با ایمنی این جایگاهها و کاهش حوادث را مورد توجه قرار داد.
بهرامی افزود: رعایت اصول ایمنی و استانداردسازی جایگاه های عرضه سوخت علاوه بر اینکه منافع مطلوبی برای جایگاهها دارد رضایتمندی مردم و مراجعین و کاهش مخاطرات و خسارات را در پی دارد.
مدیر شرکت پخش فرآوده های نفتی استان لرستان گفت: ایمنی جایگاهها باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد برخی رفتارهای مخاطره آمیز رانندگان باید به آنها آموزش داده شود.
بهرامی با بیان اینکه مسئولیت ایمنی و کنترل و نظارت بر اصول ایمنی جایگاههای عرضه سوحت به وزارت کار محول شده است اظهار داشت : بازرسی کار مکلف هستند که بر اساس دستورالعمل های ارائه شده مراکز را بازدید و موارد غیر ایمنی جایگاهها را پایش کنند.
مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد استان لرستان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت استاندارد سازی جایگاه های عرضه سوخت گفت: از 50 جایگاه موجود در استان تعداد 40 جایگاه بطور صد در صد استاندارد سازی شده و هفت مورد در حال انجام و مابقی نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.
وی گفت: قبلا تعداد 80 مورد بعنوان شاخص استاندارد مورد توجه و بررسی قرار می گرفت ولی اکنون تعداد 16 مورد که بعنوان آیتم های بحرانی کنترل می شود.
قنبریان یادآور شد: امسال با همکاری اداره کار موضوع استاندارد سازی جایگاه های عرضه سوخت بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بازرسی های ادواری نیز مورد تاکید قرار دارد.

***تاکید مدیر کل مدیت بحران لرستان بر شنیدن حرف کارشناسان
غلامرضا آقامیرزایی مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان نیز در این نشست گفت: در چنین نشست هایی باید فرصت بیشتری به کارشناسان داده شود تا در مورد موضوع ایمنی جایگاه های سوخت صحبت کنند.
وی افزود: باید این سوال محوری را در نظر داشت که در مواقع بحرانی جایگاههای تامین سوخت استان توانایی تامین سوخت را دارند ؟! تا نواقص را بررسی کرد و با برنامه ریزی در بازه های زمانی مشخص به رفع آنها پرداخت.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.