رضا آریایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امروز دنیای رسانه نیازمند افراد متخصص و متعهد است، اظهارداشت: خبرنگاران به عنوان منادیان حق طلبی و حقیقت جویی نقش مهمی در ارتقاء آگاهی و فرهنگی سازی در بین مردم دارند.
وی افزود: امروز رسانه ها به دلیل فراگیری و سرعت انتشار خبر قدرت زیادی دارند و به همین دلیل نیز مورد توجه صاحبان قدرت هستند.
فرماندار بروجرد بیان کرد: هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی را روز حقانیت قلم و آگاهی بخشی دانست و اضافه کرد: این روز فرصت مغتنمی برای پاسداشت صاحبان قلم و اندیشه است.
آریایی ادامه داد: خبرنگاران باید همواره تعهد اخلاقی، پرسشگری، تیزبینی و هوشیاری را سرلوحه عمل خود قرار دهند.
وی گفت: دقت، امانتداری، سرعت، صحت و آگاهی در نوشتن از ویژگی های خبرنگاران برای جلب اعتماد عمومی جامعه است.
معاون استاندار لرستان افزود: صداقت در قلم مهمترین خصیصه یک خبرنگار متعهد است زیرا رسانه ها باید به دور از هرگونه جانبداری و براساس وظیفه شرعی و اجتماعی در این وادی حرکت کنند.
آریایی با تاکید براینکه بشر نیازمند اطلاع و آگاهی است، بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه خطیر اطلاع رسانی در جامعه امروزی را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: خبرنگاران به عنوان سربازان و طلایه داران عرصه دانایی و آگاهی همواره خود را باید به سلاح دانش و معرفت تجهیز کنند.
معاون استاندار و فرماندار بروجرد گفت: این شهرستان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری برای توسعه و پیشرفت همه جانبه است که خبرنگاران می توانند با دانش و قلم خود نقش بزرگی درمعرفی آنها به کشور و جهان ایفا کنند.
شهید محمود صارمی 17مردادماه سال 77 بدست طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید و پس از آن شورای فرهنگ عمومی کشور روز شهادت این شهید را به نام روز خبرنگار نامگذاری کرد.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.