محمدرضا ملکشاهی راد روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازسازی جدیدی در فرودگاه خرم آباد صورت گرفت که قرار بود در این راستا تغییراتی به منظور فرود هواپیمای جدید در این مجموعه ایجاد شود و در غیر اینصورت اجرای این طرح با هزینه هنگفت به هیچ وجه قابل قبول نبوده است.
وی تصریح کرد: قرار بود طرح بازسازی و بهسازی فرودگاه خرم آباد به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیکر و انجام پروازهای حج و یا عتبات عالیات اجرایی شود.
نماینده خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از شرکت ها که شاید حضورشان در فرودگاه خرم آباد صرفه اقتصادی ندارد مساعد نبودن فرودگاه را دلیل عدم پرواز بیان می کنند اما شرکت فرودگاهها باید در این زمینه پاسخگو باشد.
ملکشاهی راد افزود: شرکت های هواپیمایی بنگاه های اقتصادی هستند که هدف آنها سوددهی است و به همین منظور ممکن است اولویت ارائه خدمت آنها در لرستان و استان های مشابه نباشد.
وی شرکت فرودگاه های کشور را متولی این مساله و استانداردسازی فرودگاه دانست و تصریح کرد: این شرکت تاکنون در خصوص عدم پذیرش هواپیماهای پهن پیکر در خرم آباد اظهار نظر نکرده و چنانچه نظر این شرکت با شرکت ایران ایر مبنی بر مساعد نبودن شرایط خرم آباد یکسان باشد باید در خصوص هزینه صرف شده پاسخ دهد.
وی بیان کرد: در پیگیری های انجام شده با مسئولان کشور از جمله شرکت فرودگاه ها تاکنون با پاسخی مبنی بر شرایط نامساعد فرودگاه مواجه نشده ام.
ملکشاهی راد افزود: در این رابطه از وزیر راه و شهرسازی نیز سوال کرده ایم و در رابطه با شرکت فرودگاهها طرح تفحص نوشته ایم چرا که وقتی شرکت فرودگاه ها میلیاردها تومان هزینه با عنوان برقراری پروازهای حج به مسئولان استانی تحمیل می کند باید جوابگو باشد.
وی تصریح کرد: باید مشخص شود چرا اپر شرایط برای برقراری پروازهای حج و پذیرش هواپیمای پهن پیکر در فرودگاه خرم اباد وجود نداشته، با چه عنوانی اعتبار میلیاردی برای اجرای این طرح هزینه شده است.
وی اضافه کرد: برای حل این مساله، تحقیق و تفحص در دستور کار قرار گرفته و مراحل قانونی آن در حال انجام است.
24 دی ماه 92 بود که عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور آغاز و اعلام شد بیش از 10 هزار زائر لرستانی خانه خدا بزودی از این فرودگاه عازم می شوند اما امروز پس از گذشت یکهزارو 630 روز این انتظار هنوز پایان نیافته است.
طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با حضور محمد رسولی نژاد مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه های کشور و با برآورد اعتبار 520 میلیارد ریال آغاز و نوید داده شد علاوه بر ده ها هزار زائر لرستانی، زائران استان های همجوار نیز می توانند از این پروازها بهره مند شوند.
پس از پیگیری و مکاتبات انجام شده برای برقراری پرواز حج از فرودگاه خرم آباد، به تازگی شرکت هواپیمایی ایران ایر طی نامه ای از فراهم نبودن شرایط برای انجام این پروازها خبر داد.
این شرکت دلیل امکان پذیر نبودن انجام پروازهای حج لرستان را موانع و کوه های اطراف فرودگاه، ارتفاع فرودگاه از سطح دریا، درجه بالای دمای هوا در تیر و مرداد و محدودیت های شدید عملیاتی به لحاظ وزن نشست و برخاست اعلام کرده که موجب نارضایتی مردم و مسئولان استان شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.