محمدرضا صفی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مقدار برنج احتکار شده مربوط به یک نفر از واردکنندگان برنج استان و ارزش آن 13 میلیارد و 742 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: علاوه بر پلمب این واحد صنفی، برنج هندی احتکار شده ضبط و فرد متخلف با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
وی ادامه داد: همچنین روز گذشته 17تن برنج قاچاق از یک واحد صنفی در کوهدشت کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: 69 تن برنج به ارزش چهار میلیارد و 899 میلیون ریال به دلیل اخفا و امتناع از فروش نیز از یک واحد صنفی در خرم آباد کشف و فرد متخلف روانه تعزیرات حکومتی شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران در بازار با مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.
صفی خانی افزود: افرادی که انبارهای احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آنها تقدیر خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح ویژه نظارتی پایش بازار در استان آغاز شده و در قالب آن برخورد با اختلال گران اقتصادی شدت یافته است.
صفی خانی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها در سطح کشور از جمله استان اجرای طرح ویژه نظارت بر کالاها را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: این طرح از چهارشنبه هفته گذشته به مدت یک ماه به صورت شبانه‌ روزی در سطح استان با فعالیت 50 تیم ثابت و سیار با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی آغاز شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: نظارت بر تمامی واحدهای صنفی، صنعتی و تولیدی همچون کشتارگاه‌ های دام و طیور، سردخانه ها، انبارها، مبارزه با احتکار، کالای قاچاق و میادین میوه و تره بار در این طرح به صورت روزانه در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: طی روزهای گذشته بازرسان سازمان از 777 واحد تولیدی و صنفی همچون عمده ‌فروش و خرده فروش سرکشی کرده اند.
صفی خانی افزود: 44 فقره پرونده تخلفاتی امتناع از عرضه کالا و گرانفروشی به ارزش 499 میلیون و 990 هزار ریال تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.