رضا میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 32هزار هکتار کشت محصولات آبدوست توسط سازمان جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده که در این ارتباط انحراف از الگوی کشت حدود هشت هزار هکتار بوده است.
وی سطح زیر کشت برنج در این استان را حدود هفت هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در استان خوزستان که حوضه مشترک آبی با لرستان دارد بیش از 40 هزار هکتار برنج کاری شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: با توجه به بحران کم آبی و لزوم پرهیز از کشت گیاهان آبدوست، متاسفانه کاشت برنج در استان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی بیشترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست را مربوط به شهرستان خرم آباد و از پل هرو تا بخش چغلوندی و بیرانشهر و شهرستان ‌های دورود، نورآباد و چگنی دانست و افزود: کمترین انحراف نیز مربوط به شهرستان های الیگودرز، ازنا، رومشکان و پلدختر است.
وی بیان کرد: کشت برنج در برخی نقاط لرستان (بخش ویسیان، شهرستان چگنی) دارای سابقه 50 ساله است و در مدت یکسال نمی‌ توان آن را به طور کامل حذف کرد.
زمین های کشاورزی لرستان 783 هزار هکتار است که 185هزار هکتار آن آبی(23درصد) و 598 هزار هکتار دیگر به صورت دیم(77درصد) کشت می شوند.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.