به گزارش ایرنا در حالی که قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم در بازار خرم آباد تا ماه قبل حدود 70 هزا ریال بود اکنون قیمت این ماده غذایی در هرکیلوگرم به 110 هزار ریال رسیده است.
به گفته کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی لرستان به دلیل افزایش قیمت مرغ در بازار، توزیع مرغ منجمد آغاز شده تا بتوان با کنترل و تنظیم بازار مرغ مورد نیاز مردم را تامین کرد.
رضا شاکرمی فروشنده مرغ و ماهی در بازار خرم آباد می گوید با اختلاف خیلی کم مرغ خریداری شده را به فروش می رساند چرا که آنقدر قیمت ها افزایش داشته است که نمی تواند سودی بیش از حد معمول داشته باشد.
وی اظهار داشت: تنها سودی که از فروش مرغ می بریم تکه تکه کردن مرغ است یعنی بتوانیم ران و بال و حتی سینه مرغ را به صورت جدا به مشتریان عرضه کنیم.
او معتقد است مرغ را گران می خرد و باید گران هم بفروشد زیرا تصمیم گیرنده در افزایش قیمت فروشنده نیست.
حمید شاهوردی که با نیسان باری خود وظیفه توزیع مرغ را در سطح شهر برعهده دارد می گوید قیمت این محصول روزانه در حال افزایش است و ما شرمنده مشتریان خود هستیم.
وی نحوه پرداخت فروش مرغ از مشتریان را به صورت نقد عنوان می کند و می گوید به دلیل بی ثباتی نرخ مرغ مجبور هستیم کم خرید کنیم و تا به پایان رسیدن این محصول اقدام به خرید دوباره کنیم.

**توزیع مرغ منجمد در لرستان آغاز شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت هرکیلوگرم 67 هزارو 500 ریال در استان آغاز شد.
عبدالرضا بازدار اظهار داشت: افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار استان ناشی از افزایش سراسری این فراورده غذایی بوده و براساس افزایش قیمت سالانه صورت گرفته است.
وی افزود: برای تنظیم و کنترل بازار در لرستان از امروز (یکشنبه) گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب هرکیلوگرم 67هزارو 500 ریال در بازار عرضه و توزیع می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: توزیع و عرضه گوشت مرغ منجمد تا زمانی که ذخایر سردخانه های استان به پایان برسد، ادامه خواهد داشت.
قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در شهرستان خرم آباد در روزهای اخیر به 110 هزار ریال رسیده است.

**قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار لرستان کنترل می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نیز گفت: قیمت توزیع گوشت قرمز و مرغ در بازار استان کنترل و در یک چارچوب مشخص قیمت گذاری می شود.
گودرز امیری با تاکید بر اینکه قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز باید به مردم اعلام شود، اظهار کرد: برای تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از تخلف باید گشت‌های مشترک روزانه با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و امور صنفی فعال شوند.
وی بیان کرد: در راستای جلوگیری از فروش عمده مرغ منجمد ، توزیع آن در بین خرده فروشان باید با نظارت دقیق گروه‌های گشت انجام شود و همچنین می‌توان از ادارات و سازمان‌ها برای توزیع آن بین قشر کارگر و کارمند استفاده کرد.
امیری افزود: نحوه نظارت بر بازار و برخورد با متخلفین و از طرفی مشکلات و راه‌حل‌های کارشناسی شده در این خصوص به ستاد تنظیم بازار استان باید گزارش شود.
وی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد مباشر برای تحویل سهمیه گوشت گرم استان، بیان کرد: در خصوص توزیع مرغ و گوشت گرم توسط جهاد کشاورزی به طور روزانه میزان تخصیص سهمیه استان را به این ستاد گزارش داده تا از بروز تخلف جلوگیری شود.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.