به گزارش خبرآنلاین لرستان،سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد در دیدار با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد و جمعی از اعضای انجمن محیط زیستی پیشگامان سبزگفت: محیط زیست و منابع طبیعی سرمایه ای ارزشمند است که امکانات دولت به تنهایی در حفظ و احیای آن کافی نیست و باید ظرفیت های مردمی به درستی در مدیریت آن استفاده شود.

در این نشست رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد نیز، ضمن تاکید براهمیت جایگاه آموزش جهت ارتقاء و صیانت از منابع طبیعی تصریح کرد: آموزش درست می‌تواند از طریق ارتقای آگاهی اجتماعی به اصلاح رفتار جمعی منجر شود.

امیر ثقلینی با یادآوری این موضوع که شرایط محیط زیست هر کشور، حاصل رفتار تک تک افراد جامعه با منابع و طبیعت پیرامون خود است، خاطرنشان کرد: برای ارتقاء شاخص ها و بهبود شرایط محیط زیست، باید باورها و رفتار خود را در این حوزه تغییر دهیم و ایمان داشته باشیم که هر تغییر مثبت فردی، می تواند اثری به مراتب بزرگتر در بهبود محیط زیست داشته باشد.

در ادامه این دیدار اعضاء انجمن زیست محیطی پیشگامان سبز به ارائه برخی مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف از جمله تالاب " بیشه دالان " آبگیری دریاچه فدک ، برداشت بی رویه آب در اراضی شهرستان ، و وضعیت نامناسب رودخانه ونایی پرداختند .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 979756
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.