عنایت شرفی روز چهارشنبه در نشست کارگروه عمرانی بروجرد در محل فرمانداری این شهرستان اظهارداشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و زلزله خیز بودن این منطقه و قرار گرفتن بر روی گسل استاندارد سازی مصالح ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: به دلیل گستردگی بخش ساخت و ساز کنترل کیفیت مصالح ساختمانی و استانداردسازی آن باید در کارگروه دستگاه های اجرایی از جمله های صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی و راه و شهرسازی شهرستان انجام شود.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بروجرد با اشاره به بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و قوانین و مقررات ملی ساختمان بیان کرد: قوانین محکم و مناسبی در سطح کلان برای استاندارد سازی این حوزه وجود دارد که لازمه اجرای آن پیگیری دستگاه ها در اجرا و نظارت است.
شرفی براهمیت استاندارد سازی مصالح ساختمانی برای حفظ ایمنی و سلامت جامعه تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت وسازها از افزایش خسارت‎های جانی و مالی ناشی ازحوادث غیر مترقبه جلوگیری می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع استاندارد سازی مصالح ساختمانی، کار نظارت بر واحدهای تولیدکننده اینگونه کالاها به طور مستمر و با دقت بالا انجام می‎شود.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بروجرد به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی فعال در شهرستان بروجرد توصیه کرد که نسبت به استاندارد سازی فرآورده‎های تولیدی خود اقدام کنند.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.