به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی گفت : در سال جاری از محل اعتبارات طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس، نهالستان پارک جنگلی ولیعصر پلدختر با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار اصله نهال احداث گردید.

وی با اشاره به اینکه این نهال ها شامل گونه‌های کُنار،کهور،اکالیپتوس و گونه‌های مرتعی می باشد خاطرنشان کرد: هدف از تولید این نهال ها،مقابله با گرد و غبار و همچنین توسعه فضای سبز در مناطق گرمسیری استان می باشد.

نجفی در ادامه افزود:با تلاش مسئولان و کارشناسان، توانسته ایم که تولید نهال در سطح استان را به دو میلیون اصله نهال افزایش دهیم.

وی به ۵ نهالستان در شهرستان‌های خرم‌آباد ، بروجرد،پلدختر و چگنی اشاره کرد و تصریح نمود: این نهالستان ها شامل نهالستان های بام خرم آباد، شوراب چگنی، زاغه ، پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد و همچنین نهالستان تازه تاسیس پارک جنگلی ولیعصر پلدختر می‌باشد.

نجفی با تاکید بر اینکه نهالستان پلدختر در سال جاری احداث و برای اولین بار مبادرت به تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در لرستان نموده است خاطرنشان کرد: در نظر داریم سالجاری، ظرفیت این نهالستان را به سطح ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در سال برسانیم .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه در آینده ممکن است با افزایش سطح بیابان زایی، بخشی از آلودگی ها و بارش گرد و غبار منشاء داخلی پیدا کند اظهار کرد: باید با اجرای طرح‌های مختلفی از جمله نهال کاری و توسعه فضای سبز مانع از این حادثه در استان شویم.

نجفی در پایان گفت: این دستگاه اجرایی، خود را برای مقابله با این مهم آماده کرده و برای جلوگیری از این پدیده( بیابان‌زایی) برنامه‌ریزی های لازم را طراحی کرده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 974396
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.