به گزارش خبرنگار ایرنا ، نورآباد با بیش از 70 هزار نفر جمعیت با مشکل ناکافی بودن امکانات تفریحی مواجه است و شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت خود رنج می برند و از داشتن یک بوستان کامل و استاندارد که شاخص های لازم را داشته باشد محروم هستند.
در شهر نورآباد بیش از پنج پارک و 13 بوستان محله ای با بیش از 350 هزارمترمربع فضای سبز وجود دارد که صرف نظر از جانمایی نامناسب برخی از آنان ، این تعداد نمی توانند به هیچ وجه نمی تواند جوابگوی شهروندان باشد.
یکی از طرح های نیمه تمام در حوزه فضای سبز در شهر نورآباد بوستان صخره ای باباطاهر است که عملیات ساخت این بوستان 17 هکتاری در ارتفاعات شمال شهر نورآباد و در ورودی شهر نورآباد از طرف کرمانشاه در سال 84 آغاز شد.
آغاز عملیات ساخت این بوستان که به گفته مسئولان وقت با طراحی زیبای آن نقش مهمی در توسعه گردشگری نورآباد خواهد داشت.
تاکنون چهارو نیم هکتار از این بوستان 17 هکتاری در قالب دو مرحله به بهره برداری رسیده که از جمله می توان به ساخت استخر و کافی شاپ اشاره کرد اما سهل انگاری پیمانکاران وقت و طولانی شدن زمان ساخت موجب تخریب و هدر رفت هزینه های قبلی شده است.
بی توجهی به ادامه ساخت بوستان موجب خسارت فراوانی شده بطوریکه کافی شاپ و دریاچه مصنوعی احداث شده در حال تخریب شدن می باشند و کافی شاپ به محل اتراق معتادان تبدیل شده بود
شهردار نورآباد یکی از عوامل به بهره برداری نرسیدن کامل بوستان باباطاهر را ناکافی بودن اعتبارات استانی و مشکل تامین آب شرب و آب دریاچه عنوان کرد و گفت: حل مشکلات این بوستان در دستور کار است.
علی نجات نورعلی افزود: آبگیری دریاچه کوچک و کافی شاپ بوستان به بخش خصوصی واگذار شده و بر اساس قرارداد منعقده مجری اقدام به آبگیری دریاچه و ایجاد امکانات تفریحی مورد نیاز از جمله قایق نوسازی کافی شاپ می کند.
وی اظهار داشت: مجری طرح بر اساس قرارداد بیش از 500 میلیون ریال برای این بوستان هزینه خواهد کرد که با بهره برداری از این بوستان این مکان می تواند به محل مناسبی برای اوقات فراغت شهروندان با توجه به چشم اندازهای زیبای آن تبدیل شود.
بدون شک تکمیل این مجموعه 17 هکتاری نیازمند اعتبارات ویژه است که امیدواریم مسئولان شهرستانی و استانی با توجه به نبود امکانات تفریحی و فرهنگی در شهر نورآباد این مهم را در دستور کاری خود قرار داده و شاهد تخصیص اعتبارات مناسب به شهرداری نورآباد برای بهره برداری کامل از این مجموعه باشیم.
شهرنورآباد با 70 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان دلفان است.
7270/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.