به گزارش ایرنا احمد مرادپور روز یکشنبه در نشست ستاد مناسب سازی با حضور فرمانداران و شهرداران استان لرستان در سالن جلسات معاونت عمرانی افزود: از سال 1390 قانون مناسب سازی در ساختمان های اداری ابلاغ شد اما متاسفانه تاکنون در استان عملکرد مناسبی نداشته است.
وی اظهار داشت: برخی ساختمان های اداری 100 درصد ضوابط استانداردسازی را رعایت نکرده اند و ساختمان هایی که مجوز دریافت نکنند مورد بهره برداری قرار نخواهند گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان افزود: ایرادات ساختمان های ادارات برآورد هزینه شود تا از سوی استانداری برای بهسازی و مناسب سازی تامین مالی شوند.
وی گفت: فرمانداران هر 2 ماه جلسات مناسب سازی را برگزار و مصوبات آن را به دبیرخانه اعلام کنند.
مرادپور افزود: ساختمان هایی که قانون مناسب سازی را رعایت نکرده باشند مجوز آنها باطل می شود.
وی وظایف شهرداری ها، مهندسین ناظر و مسئولان مربوط را در جهت نظارت بر مناسب سازی ساختمان ها را ضروری دانست.

** 46هزار معلول در لرستان شناسایی شد
مدیرکل بهزیستی لرستان نیز در این نشست اظهار داشت: 46 هزار معلول که بیشتر آنها معلولین جسمی و حرکتی هستند در استان لرستان شناسایی شده اند و اکنون تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
فاطمه زهرا توکلی افزود: باتوجه به الزامات قانونی ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولان، باید مناسب سازی در ساختمان های ادارات صورت گیرد.
وی گفت: مناسب سازی نه تنها الزام قانونی داشته بلکه ارتباط مستقیم با حقوق شهروندی دارد.
مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: اکنون با سونامی سالمندی مواجه هستیم و تنها معلولان نیستند که نیاز به مناسب سازی دارند بلکه توجه به قشر سالمندان هم ضروری است.
معابر شهر خرم آباد مرکز استان لرستان وضعیت مناسبی ندارند و به دلیل وضعیت نامناسب نه تنها معلولان بلکه انسان های عادی نیز به سختی می توانند در آنها تردد کنند.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.