به گزارش ایرنا سید منصور میرمرادی عصر شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: به طور قطع با انتقاد نمی توان از مشکلات عبور کرد بلکه این مهم با صبر و ایثار همگانی محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز با ایثار شهدا و ایثارگران حاصل شده است، گفت: ما مدیون شهدا هستیم اما این مسئله نباید تنها با زبان بیان شود و ادای این دین بزرگ تنها با عمل وصیت این بزرگان و خدمت رسانی صادقانه ممکن خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز مجموعه ای از فرزندان شهدا و ایثارگران و حتی خود جانبازان از تحصیل کرده ها و نخبگان علمی جامعه هستند از این رو باید نسبت به استفاده حداکثری از این ظرفیت ارزشمند تمام تلاش خود را بکار گیریم.
وی اظهار داشت: آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران لرستانی نشان می دهد که مردم این استان چقدر در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده اند و این خود یک توفیق ویژه است.
میرمرادی افزود: استان هایی مانند لرستان در زمان جنگ تحمیلی بیشتر از دیگر مناطق کشور درگیر مشکلات بودند چراکه هم در دفاع از کشور نقش آفرینی می کردند و هم بدلیل همجواری با استان های مرزی میزبان دیگر رزمندگان از سایر نقاط کشور بودند لذا رسیدگی به مشکلات خانواده های این عزیزان از مهمترین وظایف سازمان است.

** ترویج روحیه شهادت کشور را در مقابل استکبار مصون می دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز در این آیین گفت: به طور قطع امروز در جبهه استکبار دشمنان فراوانی داریم اما آن چیزی که ما را مصون می دارد ترویج روحیه ایثار و شهادت است.
حبیب الله خجسته پور افزود: بنیاد شهید قبل از اینکه نهادی حمایتی خدماتی باشد، فرهنگی است و حتی زمانی که کار خدماتی و حمایتی می کند آن هم با رویکرد فرهنگی است.
وی یکی از رموز ماندگاری و پایداری نظام را حفظ روحیه شهادت دانست و اظهار داشت: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران بتواند به همین صورت فلسفه شهادت را بیش از پیش در جامعه ترویج دهد در واقع توانسته یک کار بزرگ فرهنگی فرابخشی انجام دهد.
خجسته پور با تاکید بر لزوم حفظ اثار، وصایا و یادگار شهدا گفت: انتقال ارزش ها و آرمان های شهدا وظیفه همه افراد جامعه است.
وی افزود: اگرچه کارهای بسیار ارزشمندی در استان انجام شده است اما قطعا کافی نیست زیرا فردی که در بنیاد خدمت می کند باید بداند که این یک مسئولیت فانتزی نیست و برای تحقق این آرمان ها عشق و ایثارگری نیاز است.

** 3350 بیکار خانواده شهدا و جانبازان لرستان مدرک دانشگاهی دارند
سرپرست سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به وجود چهارهزار و 700 بیکار در خانواده بزرگ شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: سه هزار و 350 نفر از این تعداد دارای مدرک دانشگاهی هستند؛ این در حالی است که برای ایجاد اشتغال پایدار نیازمند سرمایه گذاری به مبلغ 370 میلیارد ریال هستیم.
محمود زرین جویی گفت: سال گذشته یک ریال از بودجه خود را برنگرداندیم و با کیفیت عالی اعتبارات را هزینه کردیم و امیدواریم این روند با همکاری همه مسئولان ادامه پیدا کند تا بتوانیم به وظایف خود در جهت خدمت رسانی به این عزیزان عمل کنیم.
وی از ساماندهی 13 درصدی گلزار شهدای خرم آباد خبرداد و افزود: حدود 880 مزار هنوز ساماندهی نشده که امید است این مهم نیز در سال جاری با تامین اعتبارات لازم محقق شود.
زرین جویی درخصوص مجتمع توانبخشی ایثار نیز گفت: همه قسمت های این مجموعه به غیر از فاز رفاهی افتتاح شده و مابقی نیز که پیشرفتی 37 درصدی دارد با تامین اعتبار لازم بزودی تکمیل خواهد شد.
سرپرست سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: پاداش پایان خدمت خانواده شهدا هم بزودی با تامین بودجه پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این آیین سید حسین نازاریان با حکمی از سوی سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مدیرکل این بنیاد در لرستان منصوب و از زحمات مدیرکل و سرپرست سابق قدردانی به عمل آمد.
7264/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.