به گزارش ایرنا عباس گودرزی روز شنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بروجرد که با حضورمعاون توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی برگزارشد، اظهارداشت: در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی میزان سود بانکی بیشترازسایراست.
وی افزود: در بسیاری ازمواقع بانک ها دنبال توجیح اقتصادی طرح و اخذ وثیقه ملکی هستند درحالی که برای بسیاری ازمنازل واماکن درمناطق روستایی سند مالکیت صادر نشده است.
نماینده مردم بروجرد واشترینان درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای بسیاری از منازل روستایی درمناطق اشترینان و بروجرد سند مالکیت صادر نشده است و این مهم پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان را با مشکلات روبرو کرده است.
گودرزی اضافه کرد: با توجه به آمار بالای بیکاری باید برای موضوع اشتغال برنامه ریزی مدون و مشخصی تهیه شود.
وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کشور با مدیریت جهادی و انقلابی برطرف می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه برای اشتغال روستایی باید اقدام کارشناسی انجام شود، گفت: با کار گروهی می توان اشتغال پایدار و فراگیر روستایی در روستاها ایجاد کرد.
علی آشتاب افزود: ازمحل اشتغال روستایی درلرستان یک هزارو 160 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی اظهارداشت: ۹۸۱ طرح با 662 میلیارد ریال تهسیلات استغال زایی در لرستان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: 100طرح در حوزه اشتغال روستایی بروجرد به بانک های عامل شهرستان معرفی شده است.
آشتاب اضافه کرد: لرستان با انجام ۶۶۰ طرح و 910 میلیارد ریال اعتبار رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات روستایی به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: طرح های اشتغال فراگیر روستایی ارجاع شده به صندوق کارآفرینی امید بیش از پنج میلیارد ریال بررسی نمی شود که این مهم باید پیگیری شود.
به گزارش ایرنا عیسی منصوری معاون توسعه کار افرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی وضعیت تسهیلات اشتغال به بروجرد سفر کرده است.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.