به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت امامزادگان لرستان اظهار داشت: باید در این پایگاه ها کرامت اهل بیت به مردم را نشر داد و معرفی کرد و انجام این کار مستلزم اجرای کار فرهنگی است.
وی با تاکید بر لزوم معرفی امامزاده ها بعنوان قطب های فرهنگی افزود: باید برنامه هایی در پیش گرفت تا بتوان نگاه تبدیل امامزاده ها به قطب های فرهنگی را محقق کرد.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه رسیدن به جامعه با فرهنگ و تمدن اسلامی از اهداف مهم است گفت: مساجد، امامزاده ها و نماز جمعه پایگاه هایی هستند که با تقویت آنها می توان به این هدف مهم رسید.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر ضرورت تبدیل امامزاده ها به مرکز گردشگری مذهبی گفت: باید امامزاده ها بعنوان مراکز کردشگری ساماندهی شوند و با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های هر کدام از آنها از این ظرفیت بهره گرفت.
وی با اشاره به لزوم ایجاد جاذبه های گردشگری مذهبی اظهار داشت: برخی امامزاده ها با اینکه در مناطق مرتفع و بدون جاده هستند اما مردم به زیارت آنها می روند و این یعنی ظرفیت گردشگری مذهبی وجود دارد و باید از این قابلیت ها استفاده کرد.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزاده ها قطب های فرهنگی هر شهر هستند گفت: فرهنگ، تمدن و اخلاق مردم باید ار این مراکز شکل گیرد.
وی با اشاره به اینکه در استان لرستان امامزاده های واجب التعظیم فراوانی وجود دارد تصریح کرد: هر کدام از این امامزاده ها تاثیر گذاری قابل توجهی در رشد معنویت و اخلاق داشته اند.
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: اینکه شخصی در زمان حیات و بعد از ممات همجنان در اخلاق و رفتار جامعه موثر باشد شایسته تکریم است و باید مورد احترام قرار گیرند.
وی یادآور شد: در طول تاریخ امامزاده ها محل و پایگاه نشر دین و معارف اهل بیت بوده است و نگاه مردم به این پایگاه ها نگاه معرفتی بوده است.
حجت الاسلام سید محمد طباطبایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این همایش گفت: امامزاده ها همانند ستارگانی روشن در سراسر کشور می درخشند که چه در زمان حیات و بعد از آن در هدایتگری مردم نقش داشته اند.
وی اظهار داشت: وجود ساختمان ها و بناهایی با ارزش میراثی و قدیمی که بر روی امامزاده ها بنا شده نشان می دهد که مردم در گذشته های دور به امامزاده ها ارادت و علاقه داشته اند.
همایش بزرگداشت امامزادگان لرستان روز پنجشنبه برگزار شد در این همایش از جمعی از خادمین امامزاده های استان تجلیل شد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.