به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست فعالان گردشگری استان در سالن استانداری افزود:
چنانچه سرمایه گذاران بخش گردشگری اهلیت داشته باشند هیچگونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات 6 درصدی به انها وجود ندارد.
خادمی تصریح کرد:ظرفیت های گردشگری استان طبیعی و کمتر مصنوعی است که همه باید علاوه بر حفظ این سرمایه ها، در توسعه اقتصادی استان بر این مبنا تلاش کنند.
وی اظهار داشت: در این راستا امسال 530 میلیارد ریال از اعتبارات استان به گردشگری اختصاص یافته که بیانگر توجه ویزه مدیریت ارشد استان به این مهم است.
وی تصریح کرد: ستادی با حضور بانک ها، سرمایه گذاران و دستگاههای اجرایی برای معرفی طرح های کلیدی استان و ساماندهی انها تشکیل شده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه 35 هتل در لرستان فعال است، گفت: با وجود تمامی کمبودها و کاستی هاف نوروز امسال ثابت شد مردم تا چه اندازه به ظرفیت های استان توجه دارند.
خادمی ساماندهی و آزادسازی قلعه قلعه فلک الافلاک را از برنامه مهم در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: ترکیب این اثر تاریخی با رودخانه شهر و بام خرم آباد با ایده پردازی درست، موجب تحول اقتصاد استان می شود که برای تحقق این مهم باید مشاور بین المللی انتخاب و بکار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه مراحل صدور سند قلعه فلک الافلاک در دست اقدام است اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت استحکام سازی این قلعه بد نیست ولی باید در سریع ترین زمان ممکن برای این مهم چاره اندیشی کرد.
استاندار لرستان گفت: صنایع دستی و خانه های تاریخی از ظرفیت های خرم اباد و بروجرد هستند که اختصاص اعتبار از صندوق احیا، برای حفظ و جذب گردشگر در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.
7264/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.