به گزارش ایرنا از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در محل بیت دفتر امام جمعه خرم اباد افزود: صنعت گردشگری امروز به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا شناخته شده و پیش بینی می شود در آینده به صنعت اول در دنیا تبدیل شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی تمام مختصات توسعه صنعت گردشگری را دارد که این صنعت می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت و ایجاد اشتغال منجر شود.
مونسان اضافه کرد: یکی از مزیت‌های گردشگری این است که حالت رقابتی ندارد و هر کشوری بنا بر ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند گردشگران خاص خود را جذب کند.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: با توجه به طبیعت، تاریخ و جاذبه های گردشگری موجود، استان لرستان می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.
مونسان گفت: اقدامات و برنامه‌های خوبی در حوزه تبلیغات گردشگری انجام شده است، رایزنی با صداوسیما برای اختصاص بخشی از زمان این رسانه ملی به معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور یکی از این اقدامات است، همچنین سایت «ویزیت‌ایران» نیز برای معرفی آثار و جاذبه‌های سراسر کشور راه‌اندازی شده است.
وی گفت: ثبت جهانی قلعه فلک ‌الافلاک در دستور کار سازمان میراث فرهنگی برای سال 98 است، اما اجرای این کار نیازمند همکاری همه دستگاه ها در استان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در این دیدار گفت: امروز مهم‌ترین، بیشترین و بهترین منبع درآمد دولت‌ها و ملت‌ها از صنعت گردشگری است، چون این صنعت منبع درآمدی ثابت و زوال‌ناپذیر دارد.
آیت الله سید احمد میرعمادی تصریح کرد: گردشگری منجر به نشاط و پویایی در جامعه می‌شود و از رکود و خستگی جلوگیری می‌کند.
وی اضافه کرد: لرستان با توجه به جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری باید به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود که برای این مهم نیازمند توجه، تبلیغات و معرفی است.
ایت الله میرعمادی افزود: این استان در حوزه گردشگری مشکلات فراوان از جمله نبود زیر ساخت های مورد نیاز و حمل و نقل دارد.
وی قلعه فلک‌الافلاک یکی از آثار تاریخی مهم کشور است که در استان لرستان قرار گرفته که توقع داریم به این اثر تاریخی گرانبها رسیدگی شود.
امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: گردشگری مذهبی نیز با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم این نوع گردشگری در کشور ما وجود دارد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با تقدیر از سفر معاون رئیس جمهوری به استان لرستان و بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی گفت: امیدواریم با نگاه ویژه شما گامهای مثبتی در مسیر توسعه گردشگری برداشته شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.