به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی و خانه افتخارالاسلام بروجرد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان لرستان جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد و می تواند به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی شود.
وی افزود: برنامه ریزی برای فعالیت بیشتر معاونت گردشگری در غرب کشور صورت گرفته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به طبیعت بی نظیرغرب کشور بیان کرد: این جاذبه های طبیعی به نحوه مطلوبی معرفی نشده اند و زیرساخت های مطلوب نیز در آنها احداث نشده است.
وی افزود: قطارهای گردشگری در چند نقطه کشور فعال شده که لرستان نیز با توجه به جاذبه های تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد این قطارها خواهد بود.
مونسان هدف از سفرهای استانی خود را بررسی ظرفیت های حوزه گردشگری کشور عنوان کرد و افزود: مشکلات و موانع مرمت و بهسازی بناهای تاریخی در سفرهای مسئولان میراث فرهنگی بررسی و برطرف می شوند.
وی گفت: بناهای تاریخی بسیاری در کشور وجود دارد که برای بهسازی و مرمت استاندارد و مطلوب آنها از حمایت های بخش خصوصی استفاده می شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بیش از 10 مورد ثبت ملی آثار وبناهای تاریخی در لرستان ابلاغ شده ومقدمات فنی آنها نیز در حال انجام است.
وی درخصوص وضعیت موزه ورشو بروجرد نیز اظهارداشت: در همه شهرهای کشور سرمایه گذاری برای احداث موزه ها توسط شهرداری ها انجام می شود.
معاون رئیس جمهوری در سفر 2 روزه خود به لرستان از آبشار بیشه و دریاچه گهر دورود، پل شکسته، قلعه فلک الافلاک و مجتمع کشت و صنعت خرم آباد بازدید می کند.
به گزارش ایرنا استاندار لرستان، فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستان مونسان را در این بازدید همراهی کردند.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.