سید موسی خادمی یکی از عوامل نبودن توازن توسعه منطقه‌ای را بخشی‌نگری و حرکت مستقل بخش‌ها عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از لرستان،  استاندار لرستان در ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان که با موضوع راه‌اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی دلفان و حضور رئیس بنیاد برکت تشکیل شد، اظهار کرد: دلفان به‌عنوان یکی از 10 شهرستان‌ محروم کشور شناخته شده است.

خادمی افزود: برنامه‌ای از طرف وزارت کشور تدارک دیده شده که در این شهرستان بتوانیم با برنامه‌ریزی منطقه‌ای کارهای خاص انجام دهیم.

استاندار لرستان یکی از عوامل نبودن توازن توسعه منطقه‌ای را بخشی‌نگری و حرکت مستقل بخش‌ها عنوان کرد و گفت: برای ساماندهی و آبادانی این منطقه می‌توانستیم مدل‌های مختلفی را تعریف کرده و یا از دستگاه‌های دیگری استفاده کنیم.

وی با اشاره به تجربه‌ای که در منطقه قلعه‌گنج کرمان و جزیره هرمز استان هرمزگان به‌دست آمده، بیان کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام گرفته توانستیم مجوز رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را بگیریم و توافق شد که بنیاد برکت مجری این طرح در شهرستان دلفان شود.

خادمی با تاکید بر لزوم نگرش سیستمی و برنامه‌ریزی کلی و جمعی به‌جای برنامه‌ریزی بخشی و بیان اینکه بخش عمده‌ای از کار باید با مشارکت مردم و متکی به آنها باشد، تصریح کرد: باید از تجارب و منابع مالی بنیاد برکت و سایر بنیادها و خیرین استفاده کرد تا بتوانیم الگوی مناسبی از توسعه منطقه‌ای متوازن را در این شهرستان اجرا کنیم.

مقام عالی رتبه استان با بیان اینکه در سال گذشته حدود یک میلیارد تومان برای این موضوع درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم از لحاظ مستندسازی و مطالعاتی تا حدودی آماده شده و طبق توافقی که در این طرح داشته‌ایم تا چند روز آینده مدیر اجرایی شهرستان معرفی و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های اقتصادی دولت، خیرین، بنیادها و مردم با هم جمع شده و در همه حوزه‌ها از جمله زیربنایی، اقتصادی، بهداشت و درمان، آموزش، کمک‌های موردی و رفع مشکلات مردم، مسکن، روستایی، گردشگری، کشاورزی و... با توسعه متوازن فعالیت خواهیم داشت.

استاندار لرستان افزود: این برنامه بلندمدت و چند ساله بوده که ممکن است بخشی از آن زودتر و بخش دیگری از آن با تاخیر شروع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.