استاندار لرستان از کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سیدموسی خادمی در سفر به شهرستان کوهدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند پروژه افتتاحی و دیدار مردمی با برخی از افرادی که با دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مشکلاتی داشتند از برنامه‌های ما در این سفر بود.

وی با بیان اینکه حجم تولیدی گندم در شهرستان کوهدشت گاهی تا 100 هزار تن در سال رسیده است، به ظرفیت 50 هزار تنی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای حل این مشکل امروز  یک سیلو 50 هزار تنی ذخیره گندم به بهره‌برداری رسید و ظرفیت ذخیره‌سازی در این شهرستان را نزدیک به 100 هزار تن افزایش یافت.

خادمی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره پروژه چهار بانده کردن مسیر خرم‌آباد کوهدشت گفت: این چهار بانده‌ها در قالب یک طرح تعریف می‌شوند که در حال حاضر همگی فعال هستند اما به دلیل اینکه در سال‌های قبل اعتبارات محدود بوده متناسب با برنامه‌ زمان‌بندی پیش نرفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

مقام ارشد استان در بحث استفاده بی‌رویه آب که توسط خبرنگاران مطرح شد، با بیان اینکه تاکنون تعداد زیادی از چاه‌های آب بدون مجوز را مسدود کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت و حفاظت آب و از طرفی عادت مردم و تأمین معیشت آنها از این راه نباید به یک‌باره آب را قطع کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی، تغییر روند کشت و ترویج روش‌های جدید کشت از راه‌های حفاظت آب است.

دکتر خادمی گفت: با برنامه‌ریزی که در مورد تغییر روند کشت در استان داشته‌ایم نسبت به سال قبل موفق به کاهش مصرف آب در زمینه کشاورزی شده‌ایم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز این منطقه را باید تأمین کنیم، تصریح کرد: در تلاش هستیم پروژه سد معشوره را اجرایی کنیم، اما با توجه به مشکلات اعتباری که در کشور وجود دارد نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.