به گزارش خبرآنلاین لرستان، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خاطرنشان کرد: انصافا شغل رانندگی سخت و زیان‌آور است مجلس باید در زمینه مطالبات صنوف حمل و نقل به مسئولیت‌های خود عمل کند در بحث ضرورت وجود جایگاه مناسب پایانه بار 10هکتار زمین در نظر گرفته شده است که امیدواریم با ورود سرمایه‌گذار و همکاری و همدلی صنوف حمل‌ونقل نهایی شود.
وی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل مسافر نیز بحث مقابله با دلالان و مسافربرهای شخصی به‌طور جدی پیگیری می‌شود و نگرانی شرکت‌های مسافربری باید به سرعت و با ورود سخت گیرانه پلیس حل شود.
بروجردی ایجاد دوربرگردان مناسب و استاندارد در ورودی پایانه مسافربری توسط دستگاه‌های متولی را خواستار شد.
وی با تاکید بر مقوله ایمنی و لزوم کاهش تلفات جاده‌ای افزود: برای احداث زیرگذر و ایجاد راه دسترسی مناسب در مقابل پادگان فنی مهندسی بروجرد نیازمند کار مشترک راهداری و این پادگان هستیم.
عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای‌لرستان نیز گفت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری شاهد اعتراض رانندگان در کشور بودیم که مشکلات و درخواست‌های آنان در سطح وزارتخانه‌ها، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
شرفی افزود: از مهم‌ترین مشکلات رانندگان و صنوف حمل‌ونقل می‌توان به عدم تناسب قیمت بارنامه‌ها با شرایط اقتصادی موجود، خدمات بیمه‌ای محدود و نامناسب و وجود واسطه‌ها در حمل و نقل اشاره کرد.
وی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمام وقت پیگیر حل مشکلات رانندگان است و تا حد ممکن در این زمینه تلاش می‌کند.
مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از اقدامات مثبت این اداره کل برای پاسخگویی به مطالبات رانندگان خبر داد و گفت: برای تامین چهار مطالبه مهم رانندگان تحت پوشش تامین اجتماعی اعم از بیمه تکمیلی، اعمال قانون سخت و زیان‌آور بودن برای شغل رانندگی با شرایط خاص، منتفی شدن افزایش حق بیمه و تامین لاستیک و لوازم یدکی با قیمت مناسب در دوماه گذشته پیشرفت‌های خوبی حاصل شد و اقدامات مثبتی در استان لرستان صورت گرفت.
معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان برخورد جدی با شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف در کمیسیون ماده 12، تعطیلی یکی از شرکت‌های متخلف در بروجرد،تشدید نظارت بر وضعیت ظاهری و امکانات شرکت‌های حمل‌ونقل را به‌عنوان بخشی از اقدامات انجام‌شده برشمرد.
وی با بیان اینکه در کشور رانندگان به عنوان متصدی حمل‌ونقل محسوب می‌شوند، گفت: تضاد بین قوانین و شرایط جاری سبب اجحاف در حق رانندگان شده است و شرکت‌های حمل‌ونقل فقط نقش ثبت بارنامه را دارند که ضرورت دارد در قوانین جدید بازنگری صورت گیرد.
ملکی صادقی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای حمایت از رانندگان برنامه‌هایی از قبیل ایجاد بازارگاه‌های الکترونیکی و حذف فیزیکی بارنامه‌ها را در دستور کار دارد.
وی گفت: اوایل خرداد امسال فرم صورتحساب هزینه‌های مترتب بر بارنامه طراحی و به شرکت‌های حمل‌ونقل کالا ابلاغ شده است و همه شرکت‌ها ملزم به استفاده از کارتخوان و ارائه صورتحساب همراه با بارنامه هستند.
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: شهرستان بروجرد از نظر حمل و نقل بار وضعیت خاصی دارد زیرا یک سوم رانندگان بار استان به تعداد 5هزار نفر در قالب 14شرکت حمل‌و‌نقل در این شهرستان فعالیت دارند.
وی بر ضرورت احداث پایانه بار و شهرک حمل‌ونقل متناسب با نیاز این شهرستان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر پایانه بار شایسته این شهرستان وجود ندارد که امیدواریم هرچه زودتر با ورود نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مکان‌یابی مناسب انجام شود و با مشارکت بخش خصوصی شاهد احداث پایانه بار بروجرد و ساماندهی و تجمیع بار باشیم.
ملکی‌صادقی گفت: در حال حاضر بحث محاسبه قیمت حمل بار با معیار تن-کیلومتر و تعیین نرخ براساس شرایط جغرافیایی در دستور کار است همچنین در زمینه تحویل لاستیک با نرخ مصوب دولتی، از روز شنبه 23 تیرماه با همکاری صنعت، معدن و تجارت حواله لاستیک توزیع خواهد شد.
در این جلسه که معاونان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، رئیس اداره کالا، نمایندگان صنوف حمل‌ونقل و رانندگان بروجرد حضور داشتند، مطالبات فعالان این عرصه مطرح و بررسی شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 964631
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.