به گزارش خبرنگار ایرنا جمشید انصاری روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی واحد جدید گلخانه ای کشت و صنعت در جمع خبرنگاران افزود: کشت و صنعت طرحی جامع برای تولید میوه، کشت گلخانه ای و تامین گوشت قرمز است.
وی با بیان اینکه این مجموعه ترکیبی برای گردشگری و تولید میوه و گوشت است، گفت: امیدواریم که با حمایت های صندوق توسعه ملی این طرح به بهره برداری برسد.
معاون رئیس جمهوری افزود: این طرح باید با افق جذب 2 هزار نفر نیروی انسانی برای بخش کشاورزی و مجموعه های متخصص استان به عنوان یک الگو معرفی شود.
وی اظهار داشت: چنین کار ترکیبی و تلفیقی کمتر در سطح کشور انجام شده است لذا امیدواریم که بخش گردشگری این طرح نیز به زودی به نتیجه برسد.

** 110 گلخانه در دست احداث در لرستان وجود دارد
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این آیین بیان کرد: 110 گلخانه در دست احداث در لرستان وجود دارد که نقش ارزشمندی در تولید و بهره وری منابع آب خواهند داشت.
عبدالرضا بازدار افزود: به ازای هر کیلوگرم تولید خیار 560 لیتر آب مصرف می شود که با سیستم گلخانه ای 25 لیتر در مصرف صرفه جویی می شود.
وی اظهار داشت: مصرف آب به ازای هر کیلوگرم تولید گوجه فرنگی از 405 لیتر به 33 لیتر می رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: متوسط تولید در گلخانه 380 تن و در زمین روباز 25 تن است.
بازدار ادامه داد: اگر میزان تولیدات فضای باز استان را به گلخانه منتقل کنیم به 20 درصد این مساحت نیاز داریم.
وی گفت: در حال حاضر در کشت و صنعت لرستاتن به ازای هر هکتار 25 نفر کار می کند و این پایلوت خوبی در سطح استان برای تولید دانش است.
به گزارش ایرنا معاون رئیس جمهوری و هیات همراه پس از شرکت در نشست شورای اداری از گلخانه های هلندی واقع در شرکت کشت و صنعت لرستان بازدید کردند.
عملیات اجرایی فاز سوم این شرکت نیز با حضور انصاری آغاز شد.
7274/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.