وزیر بهداشت با اشاره به کمبود تعداد تخت‌های بیماران اعصاب و روان در استان گفت: خوشحالم با افتتاح این بیمارستان ضمن اضافه شدن بر تخت‌های استان، لرستان به استانداردهای کشوری نزدیک می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان روانپزشکی مهر خرم‌آباد با تاکید بر اینکه بیماران این حوزه جزو مظلوم‌ترین بیماران در کشور ما و البته در دیگر کشورها هستند، اظهار داشت: در کشور ما به دلیل جنگ تحمیلی، بلایای طبیعی و در عین حال آمار بالای تصادفات قطعا تألمات روحی و روانی متفاوت است، ممکن است از نظر آمار با دیگر کشورها شبیه باشیم اما از نظر عمق ابتلا متفاوت هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیماران اعصاب و روان کم است، ادامه داد: خوشحالم با این افتتاح و اضافه شدن تخت ها، لرستان به استانداردهای کشوری نزدیک شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه البته فضا یک بخش است و بخش عمده، کار و تلاش پرستاران و کارکنان حوزه سلامت و حمایت بیمه‌ها است که این حمایت خیلی کمرنگ است،گفت: امیدواریم برای داروهای آنها و حمایت های اجتماعی برنامه هایی را داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه یکی از استان‌هایی که بایستی در شرایط جدید اقتصادی آسیب نبیند لرستان است، افزود: پروژه های در دست اقدام نیاز به حمایت بیشتر دارد که باید حمایت ملی از سوی سازمان برنامه و بودجه، بخش اقتصادی دولت، استانداری و وزارت بهداشت در این حوزه صورت گیرد.

وی بیان داشت: تلاش می‌کنیم آسیبی به استان وارد نشود و این نهضتی که شروع شده برای جبران آنچه در گذشته باید انجام می‌شد و عقب ماندگی تاریخی در بخش خدمات درمانی و بهداشتی داشته، جبران شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: حضور موثر و جدی لرستانی‌ها در جنگ تحمیلی، میزبانی از رزمندگان که برای اعزام به جبهه از این منطقه عبور می‌کردند و خود را به مناطق جنگی می‌رساندند مثالزدنی است و در حافظه تاریخی مردم ایران است و خواهد ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.