فاطمه زهرا توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این بررسی ها، عدم بلوغ فکری، بیکاری، اعتیاد و خیانت در صدر مهمترین دلایل طلاق زوج های لرستانی هستند.
وی ادامه داد: 37 درصد زوج هایی که سال گذشته جدا شده اند ساکن روستاها یا حاشیه شهرها بوده و 52 درصد آنان کمتر از سه سال زندگی مشترک داشته اند.
وی تصریح کرد: همچنین 40 درصد مردان بیکار بوده اند که نشان می دهد رابطه جدی میان بیکاری و افزایش نرخ طلاق است.
توکلی با بیان اینکه 26 درصد از زوج های بررسی شده سابقه طلاق در خانواده داشته اند، گفت: در بررسی علت کاهش ازدواج در کشور مشخص شده 49 درصد پسران 15 تا 29 سال و 29 درصد دختران در این رده سنی، نبود شرایط مناسب اقتصادی را عامل ازدواج نکردن خود عنوان کرده اند.
وی افزود: همچنین ادامه تحصیل، داشتن روابط آزاد، سختگیری در معیارها و نحوه برگزاری مراسم از دیگر دلایل تاخیر در ازدواج جوانان عنوان شده است.
وی با تاکید بر انجام ازدواج های پایدار بیان کرد: فقدان مهارت ها و آموزش های لازم موجب شده برخی زوج ها با وجود برگزاری مراسم مفصل ازدواج، زندگی بادوامی نداشته باشند.
سرپرست بهزیستی لرستان اظهار داشت: در این راستا سال گذشته بهزیستی یکهزار و 770 دختر و پسر 18 تا 30 سال و سه هزار و 600 نفر متاهل را آموزش داده که با توجه به تعداد مخاطبان و گروه سنی جوانان، این میزان کافی نیست.
توکلی گفت: آموزش مهارت های زندگی و نحوه برقراری ارتباط باید در سنین پایین از جمله مدارس و مهد کودک ها آموزش داده شود تا در جوانی و بزرگسالی نهادینه شود.
پارسال در مجموع 16 هزار و 593 ازدواج در استان ثبت شد که نسبت به سال ماقبل آن 12.7درصد کاهش یافته است.
میانگین سن ازدواج مرد و زن به ترتیب28.7 و 23.8 سال بوده و هر شبانه روز 45 ازدواج در استان ثبت شده است.
همچنین سه هزار و 532 مورد طلاق سال گذشته در استان ثبت شده که کاهش 2.9 درصد نسبت به سال 95 دارد.
از مجموع سه هزار و 532 مورد طلاق استان در سال گذشته، 458 مورد سال اول زندگی مشترک بوده اند.
لرستان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.